ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף הערב (שלישי) את יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, בעקבות נאומו, בו אמר האחרון כי "שכבתי עם חיילי בבוץ בזמן שנתניהו למד אנגלית במסיבות קוקטיילים". בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של רה"מ נכתב: "בני גנץ, תתבייש לך. כחייל וכקצין בסיירת מטכ״ל סיכנתי את חיי פעם אחר פעם למען המדינה. נפצעתי בקרב עם מחבלים. כמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ למען ביטחון המדינה שאתה רוצה לסכן בנסיגות חד צדדיות ובתמיכה בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. אזרחי ישראל יבחרו בין ממשלת ימין חזקה בראשותי לבין ממשלה שמאל חלשה בראשותך".



מהליכוד נמסר כי "הבחירות הן בין ממשלת ימין בראשות נתניהו, לבין ממשלת שמאל בראשות בני גנץ. גנץ שתומך בנסיגות חד צדדיות ובהסכם הגרעין הרע עם איראן נהנה מתמיכת השמאל, אבו מאזן ואיראן. בניסיון הכלכלי היחיד בחייו הוא פשט את הרגל. נתניהו היה קצין מצטיין בסיירת מטכ"ל, נפצע בקרב עם מחבלים, נלחם בהסכם הגרעין הרע עם איראן והציל את כלכלת ישראל. הבחירה בין הצלחה לכישלון ובין ימין לשמאל".



בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, תקף אף הוא את גנץ בחשבון הטוויטר שלו. בציוץ, אליו צירף תמונה של אביו מימיו בסיירת מטכ"ל, כתב: "גנץ יא חתיכת בדיחה, תתבייש לך איך אתה מדבר על קצין לוחם בסיירת מטכ"ל שכמעט נהרג במהלך שירותו מספר פעמים".



בנאומו הערב תקף גנץ את נתניהו באופן חסר תקדים מצידו, וטען כי הוא "שלט במדינה באמצעות הסתה, הולכת שולל, הטלת פחד". עוד אמר גנץ, כי במערכות הבחירות האחרונות לא היה יריב אמיתי לנתניהו, אולם כעת "לא עוד. הפעם זה שונה. השליט היחיד לחוץ, פוחד, מזיע. ליצני החצר שלו כבר לא צוחקים, והמפלגה שלו מבוהלת. לראשונה מזה 10 שנים, גם השליט וגם עושי דברו מבינים שהפעם עומדת מולם מפלגת שלטון חדשה".



דבריו של גנץ הגיעו אחרי מתקפות רבות שכוונו מצד ראש הממשלה וחברי הליכוד כלפיו במהלך מערכת הבחירות, כאשר הססמה המרכזית היא "גנץ שמאל חלש, נתניהו ימין חזק". 


האלוף במיל׳ עוזי דיין, מי שהיה מפקדו של ראש הממשלה נתניהו בסיירת מטכ״ל, התייחס אף הוא לדברים. "גנץ, הפרת הערב ברית שלוחמים אמיתיים לא מפירים וגם אמרת לא אמת. כמפקדו של בנימין נתניהו אני יכול להעיד על שירותו לא רק בחפירות, אלא גם במבצעים מסוכנים מעבר לגבול, לרבות פעולות תחת אש מעבר לתעלת סואץ, בפעולת ההשתלטות במטוס סבנה ובמבצעים עלומים בסוריה ובמקומות אחרים. אני קורא לך להתנצל עוד הערב".



ראש העיר ירושלים היוצא ומועמד רשימת הליכוד ניר ברקת, הוסיף: "כך לא מתנהג צנחן ובטח שלא רמטכ״ל לשעבר. גם בתקופת בחירות יש דברים שלא עושים ולא אומרים, וגם כשיש ביקורת  היא צריכה להיאמר בצורה עניינית ומכבדת כלפי ראש ממשלה שמייצג את מדינת ישראל מול כל העולם. בני, לא מטילים רפש בראש ממשלה שסיכן את חייו, נפצע ואיבד את אחיו, וכל זאת למען בטחון ישראל. בני חזור בך!".
ח"כ אבי דיכטר אמר: "גנץ, של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על ראש ממשלת ישראל. אני מכיר את ביבי נתניהו מזה 48 שנים כמפקד בסיירת מטכל, שהוביל לוחמים במבצעים נועזים הן בצפון בחרמון המושלג, והן מעבר לתעלת סואץ עמוק בתוך מצרים. ראיתי אותו במבצע חילוץ הנוסעים ממטוס סבנה, מבצע שבו הוא נפצע. ראיתי אותו עת שהוביל הן מהלכי מלחמה והן מהלכי שלום, וכמי שרואה אותו בפעולתו גם בימים אלו: ממליץ לך, אם יש לך פנטזיות להתמודד ביום מן הימים על ראשות ממשלה, כדאי שתשב ותלמד ממנו".