הפרשנים רביב דרוקר (חדשות 13) ואמנון אברמוביץ' (חדשות 12) התייחסו הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל לנאומו של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, במהלכו תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשאמר כי "שכבתי עם חיילי בבוץ בזמן שנתניהו למד אנגלית במסיבות קוקטיילים".



"גנץ הפתיע אותי", חשף דרוקר. "זה נאום שמנסה לשדר למחנה שלו שלא רק בצד השני יש מישהו עם סכין בין השיניים ולא רק בצד השני יש מישהו שמוכן לטנף. באמנות הטינוף יש לו עוד מה ללמוד, יש לו עוד שורה של נאומים בדרך. לא כל אחד מגיע לזה ביום אחד". 

"למיטב הבנתי", הסביר העיתונאי, "אני לא חושב שיש דרך אמיתית לאיחוד בין גנץ ללפיד, אבל יכול להיות שכימיה מדהימה תשנה את זה. לגבי אורלי לוי-אבקסיס, אפשר להבין מדוע היא פיתחה תאבון, כמישהי שלא עוברת את אחוז החסימה".

כמו כן, הוא סבר כי "אין שום סיבה לריצה של אלדד יניב, כמו הריצה של אח"י ישראלי, יום טוב סמיה ועוד שורת מפלגות כאלה. אלה אנשים טובים ואיכותיים שאתה לא מבין איך הם התגלגלו להרפתקה המוזרה הזו".
"גנץ מראה על אי התמצאות במתמטיקה של הפוליטיקה"

העיתונאי אמנון אברמוביץ' התייחס אף הוא לנאום הרמטכ"ל לשעבר, וציין כי הוא "לא אוהב את הסגנון הזה, אבל ייאמר שנתניהו התחיל והוא ממשיך. כשאני מסתכל על רשימת חוסן לישראל-תל"ם, הייתי אומר שאלה חבר'ה שהייתי רוצה לצאת איתם לטיול שנתי. אני לא בטוח שהייתי מרכיב את הרשימה הזו, נדמה לי שהייתה להם אפשרות לרשימה אחרת, אבל לטיול שנתי הייתי בוחר אותם. יש כאן אנשים שהיו בסירת הצלה וגנץ העלה אותם לספינה".
לדבריו, "עצם העובדה שקבוצת תל"ם מונה שישה אנשים בשתי העשיריות הראשונות - זה דבר שמדבר בעד עצמו. בסך הכל מדובר פה בקבוצה של אנשים שיכלו לרוץ בליכוד, על פי האידאולוגיה והתפיסה. המחירים ששילמו להם, זה מראה על אי התמצאות במתמטיקה של הפוליטיקה".