שר האנרגיה יובל שטייניץ תקף הבוקר (רביעי) בתכנית של אילה חסוןב-103FM את יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, בעקבות נאומו אמש במהלכו אמר כי "שכבתי עם חיילי בבוץ בזמן שנתניהו למד אנגלית במסיבות קוקטיילים". לדברי שטייניץ, "הנאום של גנץ הזכיר לי את נאום הצ'חצ'חים של דודו טופז".



"שמעתי את הנאום - התביישתי ורתחתי", חשף שטייניץ. "זה הזכיר לי את נאום הצ'חצ'חים של דודו טופז. נתניהו היה קצין בסיירת מטכ"ל שנפצע במהלך שירותו הקרבי, כמעט ואיבד את חייו ואיבד את אחיו. כלפיו גנץ מטיח סוג של השתמטות? הוא לא מתבייש? גנץ בנאומו שלל גם את זכותו של בן גוריון או פרס להנהגת מדינת ישראל כי הם לא שירתו בצה"ל. היהירות והשחצנות הזו של חלק מהגנרלים שלנו, שטוענים ש'אם לא הגעת לדרגה שלי אז אתה לא ראוי'. גדולי המנהיגים של הציונות לא שירתו 40 שנים בצה"ל".

אתם תוקפים אותו בסרטונים שלכם. חשבתם שהוא לא יענה?

"במערכת בחירות מסירים כפפות אבל יש דברים שלא עושים. לא מדברים כך על חייל קרבי וקצין שנפצע בעת שירותו ובוודאי שלא מדברים כך לראש
ממשלה שהוא גם אח שכול. מותר לבקר ומותר להלום, השאלה היא איך ובמה. אף אחד לא פגע בעובדה שגנץ היה חייל ופיקד על מערכות במדינת ישראל. אי אפשר לערער על פטריוטיות שלו. אך הוא ניסה לערער את הפטריוטיות של בנימין נתניהו".
 


הוא גם טען אתמול שכל מי שיריב של נתניהו מתויג כשמאלן, גם אם מדובר ביועץ המשפטי לממשלה שחובש כיפה. זה נכון?
"זה לא נכון. לא שמעתי איש שכינה את היועץ המשפטי שמאלן".

אמרו שהוא נכנע לשמאל.
"כולנו נכנעים לעיתים ללחץ ולדיווחים בתקשורת אך אני חושב שהדברים לא מדויקים. יש כאן שחצנות ויהירות של אדם שאין לו שום ניסיון בכנסת, שום ניסיון כשגריר במערכת הציבורית האזרחית".
 
זה מזכיר לי שאתה נלחמת עם הגנרלים בוועדת החוץ והביטחון כשהיית יו"ר הוועדה.
"נכון. הופתעתי לעיתים מהזלזול בביקורת, מהשחצנות ויהירות של חלק מהגנרלים ואחר כך ראינו שאני זה שהתרעתי על תוכנית גרעין בסוריה בזמן שבוגי יעלון ופרקש לעגו לי ואמרו לי שאני לא מקצוען. השחצנות הזאת היא מסוכנת".
 
בוגי לא סולח לביבי על שהעיף אותו ממשרד הביטחון והביא את ליברמן. נהיה שם קרב חזק ביותר.
"יש אנשים שחושבים שאם הם היו רבי אלופים אז הכל מגיע להם ופתאום כשהם לא מקבלים תפקיד או שמישהו מקבל את התפקיד שלהם הם לוקחים את זה קשה מאוד".
 
אתם מוטרדים מחיבור בין לפיד וגנץ?
"לפיד לא נפצע בשירותו אלא שירת בעיתון 'המחנה'. לשיטתו של גנץ איך הוא יציע רוטציה לאדם כזה?".
 
אני חושבת שאת העקיצה של גנץ על האנגלית של נתניהו הוא ביצע בעקבות הביקורת על רמת האנגלית שלו בנאום במינכן.
"בנאום מינכן הייתה אחיזת עיניים והולכת שולל מבישה מצד גנץ והופתעתי. לא רק שהוא דיבר בסך הכל בחדר צדדי עם עיתונאים, הוא בכלל לא דיבר בתוכנית הכנס. זה הכל היה מצג שווא של הולכת שולל. הוא לא היה אורח של הכנס ולא דובר רשמי. הוא נסע לשם כדי להתחזות למי שמשתתף בכנס החשוב הזה. אם בנימין נתניהו היה עושה דבר כזה התקשורת הייתה קורעת אותו על התחזות והולכת שולל".

נושא נוסף שאליו התייחס שטייניץ הוא המשבר עם הפולנים. "אני בטוח שגם נתניהו וגם כ"ץ ימצאו את הדרך לתקן ולהסדיר את היחסים עם הפולנים. דברים כאלה יכולים לקרות", אמר השר.



כשנשאל על יחסיו עם רה"מ לאחר ההחלטה להעניק את תפקיד ממלא מקום שר החוץ לישראל כ"ץ, אמר: "חשבתי שזה היה צפוי מסיבות כאלה ואחרות. היחסים שלנו טובים וסבירים. אני לא נכנס לשיקולים של ראש הממשלה ומאחל בהצלחה לישראל כ"ץ".


הוא טעה בהתנהלותו לדעתך?
"הוא בטח שוקל את הדברים לעצמו. לצערנו אכן היו פולנים רבים ששיתפו פעולה עם הנאצים אך היו גם פולנים שנלחמו נגד הנאצים, כולל אלפים שנלחמו וסיכנו את חייהם להציל יהודים. צריך להציג את הדברים בצורה מדויקת, בייחוד בנוגע לפולנים שהפכו לידידים שלנו באירופה".