רעידת האדמה הפוליטית שהתרחשה אתמול, כשיאיר לפיד ובני גנץ הודיעו על איחוד, השאירה אותותיה גם על הסקרים האחרונים, בהם סקר מעריב מהבוקר, בו ניתן לראות שמפלגת כחול-לבן זינקה בסקרים. יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, שמפלגתו מקבלת לפי הסקר ארבעה מנדטים,  התארח בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM העריך לכמה מנדטים תזכה מפלגתו וביטל את תוצאות הסקרים האחרונים שלדבריו אינם קשורים למציאות. 



על פי הסקרים שלנו המפלגה שלך מקבלת ארבעה מנדטים.


"אתה יכול לקחת את כל הסקרים ולזרוק אותם לפח הקרוב ביותר כי אין שום קשר בין המציאות לסקרים. כל הסקרים אינטרנטיים ולא כוללים קבוצות רבות מהאוכלוסיה. את הסקרים עורכים כמה שעות אחרי שמסתיים אירוע. סוקר שמכבד את עצמו לא יעשה סקר באותו יום, תוך כמה שעות ויציג אותו בפני רבים. זה הולך להיות יום הכיפורים של הסוקרים".



ליברמן סיפר כי "אנחנו מתחילים ביום ראשון סקר עומק שכולל טלפונים ופלאפונים. אי אפשר לערוך סקרים רק באינטרנט. שליש מאוכלוסיית ישראל לא משתמשת באינטרנט בעברית. אנחנו על שמונה מנדטים. זה לא זז. האיחוד בין לפיד לגנץ עוזר לנו כי אותם יוצאי חבר העמים שהצביעו לללפיד יצביעו למפלגה של לפיד וגנץ".



על האפשרות שנתניהו יואשם בכפוף לשימוע אמר ליברמן, כי "יש לו עורכי דין טובים. אני אכן מאמין שמי שצריך להכריע זה הציבור ולא היועץ המשפטי לממשלה, וזה שמתעסקים בסוגיה הזו זה לא בריא. ראיתי שחלק מהעיתונאים כבר פסקו. מי שמכריע זה בית משפט".



 


"לפחות אני יכול לדבר בשמי ולהגיד שמבחינתי כל עוד אין פסק דין חלוט בן אדם זכאי וחזקת החפות שמורה אפילו לראש הממשלה", אמר יו"ר ישראל ביתנו. "כל עוד אין פסק דין חלוט אין מניעה שנשב בממשלה. מבחינתנו יהיו הרבה בעיות מול הקואליציה העתידית של הליכוד ומול החרדים". 

ליברמן דיבר על האיחוד בין יש עתיד לחוסן לישראל-תל"ם ואמר כי "ברור שמדובר בגוש שמאל. היו לי הרבה רמטכ"לים שהיו בשמאל, שתמכו באוסלו ובהתנתקות.  גם היום אתה רואה גנרלים. לצערי, הם נמצאים עמוק בשמאל. כל בן אדם זכותו לעמדה משלו".

ליברמן התייחס לתפקודו של נתניהו ואמר כי "זו דוגמא קלאסית לדיבורים בימין בלי יכולת לעמוד בלחצים. נתניהו הוא איש ימין תיאורטי. הכל דיבורים. המפלגה היחידה בימין מבחינת כלכלה ובתחום המדיני-ביטחוני היא רק ישראל ביתנו. אני לא בטוח שנגיע לעמק השווה. נתניהו התקפל מול חמאס. כל המדיניות שלו היא כניעה לטרור. המדיניות מול החמאס כושלת גם בנושאי דת ומדינה. נתניהו התקפל בפני החרדים וצריך לעצור את זה. היחידים שיכולים לעצור את זה בקואליציית ימין אלה ישראל ביתנו.