בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת כחול-לבן, הוזמן לוועידת איפא"ק שתתכנס בוושינגטון בחודש הבא, כך פורסם הערב (שבת) בחברת החדשות. ח"כ יאיר לפיד כבר הוזמן לפני האיחוד, אבל בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות גם גנץ יוזמן. במהדורת המרכזית דווח עוד הערב כי התכנית של גנץ, לפיד ויעלון היא לבטל את מפלגות יש עתיד, חוסן לישראל ותל"ם ולהקים מפלגה אחת מאוחדת. אחרי הבחירות תיבחן ברצינות האפשרות לחיבור מלא של המפלגות. 



בתוך כך, גנץ הצטרף היום לביקורת נגד ראש הממשלה, שינאם אף הוא בוועידת איפא"ק, בעקבות תמיכתו בצירופה של עוצמה יהודית לאיחוד בין מפלגות הימין. גנץ התייחס לביקורת של איפא"ק בנושא, ואמר כי היא מוכיחה שנתניהו "שוב חצה גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו".



לדברי גנץ, "התגובה החריגה של AIPAC,  ארגון שאינו עוסק בשגרה בפוליטיקה הפנים-ישראלית, מוכיחה כי בנימין נתניהו חצה שוב גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו תוך כדי פגיעה קשה בצלם הישראלי, במוסר היהודי וביחסינו החשובים עם יהדות ארה"ב".



ראש הממשלה הגיב מוקדם יותר לביקורת הנוקבת על תמיכתו באיחוד, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי מדובר בצביעות ומוסר כפול של השמאל. "הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות בזמן שהשמאל פעל להכניס את האיסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם". 



גם בעוצמה יהודית לא נותרו אדישים למתקפה של איפא"ק, וקראו לחברי איפא"ק "לעשות את המהלך המתבקש ולשוב הביתה לארץ ישראל לפני שהם מתערבים בבחירות . כשיגיעו לכאן יוכלו להיות שותפים בהכרעות הגורליות והקיומיות של העם היושב בציון ונשמח שיקבלו החלטות יחד עם אזרחי מדינת ישראל. מכל מקום  הצביעות של איפא"ק זועקת לשמיים;  מעולם לא שמענו את אנשי איפא"ק מגנים בכזו חריפות את התמודדות חנין זועבי ואחמד טיבי בכנסת. הם גם מעולם לא יצאו נגד גורמים בשמאל הישראלי כמו עופר כסיף  המבקשים לבטל את המדינה היהודית".  

במפלגת הימין הקיצוני הוסיפו כי "בכל מקרה ידע הבוחר הישראלי שההתנגדות של איפא"ק נובעת מדבר אחד: הם מבקשים לראות בעליית השמאל הישראלי וישמחו בממשלה שמוסרת שטחים ונותנת נשק לאוייב. הרי בסופו של יום לא חברי איפא"ק ישלמו את מחיר הפיגועים ושפיכת הדם של תושבי מדינת ישראל".

השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית גינתה אמש את מפלגת עוצמה יהודית. ההודעה צירפה את הארגון לרשימת הארגונים היהודים הדוחים את פעילות מפלגת הימין הקיצוני. בהודעה מטעם השדולה נמסר: "אנו מסכימים עם אנשי הוועדה היהודית-אמריקנית (AJC), יש לנו מדיניות ארוכת שנים שבמסגרתה לא ניפגש עם אנשי המפלגה הגזענית הזו, שראוי לגנותה".
מוקדם יותר השבוע, מרכז הבית היהודי אישר את הסכם האיחוד עם מפלגת הימין הקיצוני. ההחלטה התקבלה ברוב של מאות תומכים מול 10 מתנגדים. גם מרכז האיחוד הלאומי אישר את ההסכם. נתניהו התקשר ליו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לאחר האישור, בירך אותם על אישור ההסכם וסיכם איתם על חתימת הסכם עודפים בין הליכוד למפלגת הימין המאוחדת.