בקהילה היהודית בארצות הברית מתחו ביקורת חריפה על האפשרות שמפלגת עוצמה יהודית תיכנס לכנסת, אבל בממשל טראמפ עצמו, לא מתרגשים. מזכיר המדינה, מייק פומפאו, התראיין היום (ראשון) בתוכנית "מצב האומה" ברשת CNN, ונשאל על ידי המראיין ג'ייק טאפר האם הממשל חושש מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו פונה לקבוצות ימין קיצוניות. 



 "ארצות הברית לא מתערבת בבחירות בישראל", השיב פומפאו. "אזרחי ישראל יחליטו מה יהיה ואני משוכנע שהן ייגמרו לארה"ב ימשיכו להיות יחסים חזקים ועמוקים עם ישראל שמגנים על אזרחי ארה"ב וטובה גם לישראל". לאחר מכן נשאל האם אין זו אחריותה של בעלת ברית של ישראל להזהיר ממהלך שפוגע בערכים של הידידות הזאת או בערכי המדינה היהודית, וענהף בהתחמקות מסוימת, שארה"ב פועלת בכל העולם נגד הפרה של זכויות אזרח ותמשיך לעשות זאת. 



ביום שישי גינתה השדולה הפרו ישראלית בארה"ב, איפא"ק, את החיבור של עוצמה יהודית לבית היהודי ולאיחוד הלאומי. בהודעה מטעם השדולה נמסר: "אנו מסכימים עם אנשי הוועדה היהודית-אמריקנית (AJC), יש לנו מדיניות ארוכת שנים שבמסגרתה לא ניפגש עם אנשי המפלגה הגזענית הזו, שראוי לגנותה".

בשבוע שעבר אישר מרכז הבית היהודי את הסכם האיחוד עם מפלגת הימין הקיצוני עוצמה יהודית. ההחלטה התקבלה ברוב של מאות תומכים מול 10 מתנגדים. גם מרכז האיחוד הלאומי אישר את ההסכם. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ליו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לאחר האישור, בירך אותם על אישור ההסכם וסיכם איתם על חתימת הסכם עודפים בין הליכוד למפלגת הימין המאוחדת.
לפני אישור ההסכם, פעילים במפלגת הבית היהודי כינסו מסיבת עיתונאים בנוגע לשילוב עוצמה יהודית ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-21. הפעילים הביעו את דאגתם משילוב ראשי עוצמה יהודית ברשימת המפלגה לכנסת ומתחו ביקורת על היו"ר רפי פרץ. יפעת ארליך, המשובצת במקום השישי ברשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לכנסת, אמרה במסיבת העיתונאים: "לא יכול להיות שהמתונים יותר נדחקים, לא יכול להיות שהנשים נדחקות. אנחנו מקווים מאוד שהדברים ישקלו כמו שצריך".
על פי עיקרי ההסכם שנחתם נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג הבית היהודי - האיחוד הלאומי, כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת. בנוסף, ראש הממשלה התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו. עוד סוכם כי במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו זו את זו אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין.