נציגי סיעת 'יש עתיד' בוועדת הבחירות המרכזית הודיעו היום (שלישי) כי יצטרפו לבקשה לפסילה של מועמדי "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי בהתמודדות לכנסת הבאה. ההצטרפות לבקשה באה על רקע ההתחייבות לפעול בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע את כניסת הכהנסטים לכנסת ישראל. בעקבות כך הושגו החתימות הנדרשות לעתירת מרצ כנגד הריצה של עוצמה יהודית. ממרצ נמסר כי אנו "שמחים על ההתגייסות ומודים לכל המפלגות שהצטרפו. לארגון טרור אין מקום בכנסת ישראל".


כדי לקיים דיון פסילה יש  צורך בהסכמה של לפחות 12 מתוך 34 חברי הועדה. לאחר שהושגו חתימות של נציגי העבודה והרשימה המשותפת הודיעו נציגי יש עתיד כי הם מצטרפים ליוזמה ובכך הושג מספר החתימות הדרוש כדי לאפשר את הדיון. כדי לפסול רשימה או מועמדים יש צורך ברוב רגיל של חברי הועדה והבקשה צריכה להיות מוגשת, בלווית ראיות תומכות, בתוך שבוע ממועד הגשת הרשימות, כלומר עד יום ה' השבוע בשעה 22:00. הדיון עצמו יתקיים ביום רביעי או חמישי בשבוע הבא, לאחר שהשופט מלצר יקבל לידיו את העתירה ויקבע שאכן יש עילה לבקשת פסילה.
אתמול פנתה ח"כ סתיו שפיר (מפלגת העבודה) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדותו לכנסת של מיכאל בן ארי, זאת בשל הגילוי כי הוא מעורב באופן פעיל בעבודת עמותת "ישיבת הרעיון היהודי", מיסודו של מאיר כהנא, ששמה מופיע ברשימת ארגוני הטרור בארה"ב. 

כמו כן, גם מפלגת מרצ, כאמור, פנתה לחברי ועדת הבחירות בבקשה לפסול את חברי המפלגה. בראיון בתכנית של בן ואריה ב-103FM אמרה יו"ר המפלגה, תמר זנדברג, כי "הושגו החתימות הדרושות של יש עתיד, העבודה, הרשימה המשותפת. צריך 12 חתימות מתוך 30. אנחנו מתקדמים עם העתירה. זה נושא עקרוני ומאוד ברור. אין מקום לכהניסטים ולארגון טרור בכנסת. זה שבג"ץ פעם אחת דחה, אז מה? גם בן ארי וגם כהנא היו בכנסת, זה לא הופך את זה לבסדר. לאורך השנים המאבקים של מרצ היו כאלה שאמרו לנו שאין טעם, והצלחנו".

למה אתם מגמישים מאוד את גבולות חופש הביטוי כשמדובר בחנין זועבי ושותפיה, לעומת זאת ביהודים אתם מתעקשים?
"זה לא עניין של חופש ביטוי. זה עניין של חוק במדינת ישראל. כהנא חי זה ארגון טרור. אני פונה למערכת המשפטית לפעול על פי החוק בישראל ולקבוע שנציגים של ארגון טרור לא יוכלו להתמודד בכנסת. זאת מישנה של גזענות שגורמת לאלימות".
 
עם בשארה ישבתם, ועם יהודים לא?
"בל"ד לא מוגדרת ארגון טרור. עוצמה יהודית היא המשך של כהנא חי".

ועדת הבחירות מורכבת כך: ליכוד 8, העבודה 5 , הרשימה המשותפת 3, יש עתיד 3, כולנו 3, הבית היהודי 1, הימין החדש 1, ש"ס 2, ישראל ביתנו 2, התנועה 2. לאגו"י, דגל התורה, מרצ ותע"ל יש נציג אחד לכל אחד כך שלקואליציה מסתמן רוב להפלת הבקשה. אם בכל זאת יהיה רוב בועדה הנושא יובא להכרעת בג"צ. ועדת הבחירות המרכזית היא ועדה פוליטית המורכבת מנציגים של הסיעות שכיהנו בכנסת היוצאת, על פי כוחן היחסי. בראשה עומד יו"ר הועדה, השופט חנן מלצר. 
 
בעוצמה יהודית הגיבו הערב ואמרו: "יצא המרצע מן השק והיום מסתבר שגנץ מבקש להקים ממשלה בקולות נציגי המחבלים בכנסת וקורץ להם כאשר הוא מצטרף לבקשת הפסילה של עוצמה. לא יעזור להם! איחוד מפלגות הימין יהיה הפתעת הבחירות ובכנסת הקרובה יכהנו גם ד"ר בן ארי וגם עו"ד בן גביר וישמרו על הממשלה מימין".