אמש, במהלך יממה סוערת בוועדת הבחירות המרכזית, אושרה ההתמודדות בבחירות של חברי "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, ונפסלה מועמדותם של המפלגה הערבית בל"ד-רע"ם והמתמודד היהודי ברשימת חד"ש עופר כסיף. יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, דיבר הבוקר (חמישי) בגל"צ, התייחס להחלטות הוועדה וטען כי ייתכן שבן גביר הוא סוכן שב"כ.



תחילה, טען ליברמן באשר לסקרים בהם הוא לא עובר את אחוז החסימה כי הם "בדיחה", והוסיף כי "בחלק מהם בכלל לא הוזכרנו. בסקר שאנחנו עשינו גוש הימין עומד על קרוב ל-70 מנדטים, הליכוד מוביל בעשרה מנדטים על כחול לבן וישראל ביתנו עם שמונה מנדטים. אין קשר בין הסקרים שמתפרסמים למציאות".



לאחר מכן, התייחס ליברמן להחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית מאמש וטען כי "כשלא פוסלים את בל"ד, אי אפשר לפסול את חברי עוצמה יהודית. בל"ד זה ארגון טרור לכל דבר, לא מפלגה, אחד מהם מואשם בריגול וברח מהארץ, אחד מהם הבריח טלפונים. גם חנין זועבי הורשעה בגין העלבת עובד ציבור". 

"תהיות" בנוגע לבן גביר. אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם


באשר לאיתמר בן גביר, אמר ליברמן כי יש לו "תהיות" בנוגע לאיתמר בן גביר. "אני מכיר את האיש הזה הרבה שנים, את הפעלתנות שלו ואת הצרות שלו. אולי הוא איזה 'שמפניה', לא ורדה. יש דברים תמוהים בהתנהלות שלו". הכוונה בכינוי 'שמפניה' היא לסוכן שב"כ. 


לאחר שאמר זאת, שאל אותו המראיין עמית סגל: "היית שר ביטחון, אתה אמור לדעת את זה, לא?". ליברמן השיב: "אני לא יודע, תמיד היו לי חשדות". 

איתמר בן גביר, שעלה לשידור לאחר מכן, השיב לטענות: "ליבי ליבי על אביגודר ליברמן, הוא סיפר לכם על איזשהו פייק סקר שהוא עושה: הוא רואה בסקרים שלו שהציבור כבר לא קונה את הפייק-ליברמן, זה שיחסל את הנייה, זה שהיה שר ביטחון הכושל ביותר במדינת ישראל. הוא רואה את המנדטים, הוא רואה עוד מנדט ועוד מנדט מגיע לאיחוד מפלגות הימין, בזכותי ובזכות בן ארי, העיניים שלו כלות".

"הוא יחטוף תביעה על זה", הוסיף בן גביר. "האחרון שאמר את זה היה ברי חמיש וחטף תביעה טבין ותקילין וברח מהארץ. עם ישראל למד מי זה ליברמן, אני אטפל בח"כים מבל"ד, ולא עושה כלום. הוא עם אפס מעשים, ולכן הוא עם אפס בסקרים. אם הוא לא היה מצביע נגד הפסילה שלנו בסקרים, הוא לא היה אפס, אלא מינוס".