מערכת הבחירות העלתה הילוך בימים האחרונים עם התקפות הדדיות בין מפלגת הליכוד למפלגת "כחול לבן" ומאבק בין גושי שהתבטא גם בוועדת הבחירות המרכזית. בתום יממה סוערת, הוחלט לאשר את מועמדותם לכנסת של חברי "עוצמה יהודית", איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי. לצד זאת, הוחלט לאשר גם את ההתמודדות של מפלגת חד"ש-תע"ל, אולם מפלגת רע"ם-בל"ד נפסלה וגם המועמד היהודי מטעם חד"ש, ד"ר עופר כסיף, נפסל מלהתמודד. פרשן "חברת החדשות", אמנון אברמוביץ', התייחס הבוקר (חמישי) לנושא בתכנית "הקבינט" של רדיו 103FM והעריך כי בית המשפט העליון יאשר את התמודדות המועמדים שנפסלו, ויסרב לקבל גם את העתירה נגד חברי "עוצמה יהודית".  
 

"אני מתנגד לפסילה כלשהי, מימין או משמאל", אמר אברמוביץ'. "הכל התחיל עם מאיר כהנא. בזמנו, השופט שפסל אותו פתח את המצע שלו, החליף בין המילה 'ערבי' למילה יהודי' ואמר כי 'הריי לנו חוקי הגזע'. מי שהעביר את כהנא להתמודד בבחירות היה בית המשפט העליון, ואז כהנא נכנס לכנסת. מותר להחרים באופן אישי, אך לא לפסול פסילה חוקית. נשיא המדינה חיים הרצוג סירב באותם שנים להזמין את כהנא להתייעצויות בטענה שהוא לא יהיה פון הינדנבורג שהזמין את אדולף היטלר לממשלה. מאז שינו את חוק יסוד הכנסת לפסילות של הוועדה מימין ומשמאל. ועדת הבחירות המרכזית צריכה לעסוק בטוהר הבחירות ותקינות הבחירות. לא ייתכן שפוליטיקאים ישבו בוועדה ויפסלו פוליטיקאים אחרים, בסוף בכל מקרה הכל מגיע לבג"ץ".



שמעתי את ד"ר כסיף עושה הבחנה בין דברים שאמר כאיש פוליטי וכאיש פרטי. הוא הסביר שדברים איומים שאמר נאמרו כשהיה אדם פרטי ומותר לו לומר אותם. 

"אני לא מכיר את האבחנה שעשה עופר כסיף וטרם חשבתי על זה. אבל, כל עוד הוא לא נבחר לכנסת הוא בגדר אדם פרטי".

 

קמפיין הליכוד וכחול לבן הושקו השבוע. מה דעתך עליהם? בגדול זו מערכת הבחירות הכי מגעילה שהייתה לנו.
"שתי המפלגות מאוד דומות. אחת ימין-ימין והשנייה מרכז-ימין. אני חושב שממשלת אחדות של השניים תהיה האפשרות הכי סבירה לפי שעה. זו אכן מערכת בחירות מלאה בשקרים וגידופים אבל זה מה שיש לנו. אל תקנאו בעיתונאים בעת הזו".
 
לי דווקא נראה שאתה מאוד נהנה בימים אלו.
"אני לא סובל מאוד כי אני יודע לתפוס מרחק".
 
מוקדם להתנבא על תוצאות ה-9 באפריל?
"לדעתי הולך ומתגבש סוג של תיקו בין שתי המפלגות, ואני יכול לראות מצב בו אי אפשר יהיה להקים ממשלה אלא של השניים יחד".