איש התקשורת, גיא לרר, התייחס הבוקר (חמישי) בתכניתה של סיון כהן ב-103FM לחשיפה בתכנית הצינור, לפיה יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, הגישה תביעה נגד "ישראל היום", בעקבות פרסום עדות מפי גבר המתגורר בחו"ל שטוען כי גנץ חשף את עצמו בפניו ובפני אחותו. לרר הסביר כי "ישראל היום יצטרכו להסביר מדוע טשטשו את השאלות בפוליגרף, חובת ההוכחה עליהם".

"מדובר בתביעה על סך מיליון שקלים בעקבות עדות שנייה כנגד גנץ, שעל פי החשד נחשף בפניו של עד ובפני אחותו הקטנה כשהייתה רק בת 7", הסביר לרר. "לעדות של האח צירפו בדיקת פוליגרף שמעידה שהוא דובר אמת, אך חלקים מהבדיקה מטושטשים כמו השאלות אותם נשאל. בכתב התביעה של חוסן לישראל פורסים כמה שאלות בנוגע לפרסום ב'ישראל היום' שהביא את עדותו של האח ללא עדותה של האחות".

 

"אנחנו בתכנית", לדבריו, "ראיינו אותה אחות שאמרה שמבחינתה המקרה לא היה ולא נברא, ואף איננה מבינה מדוע אחיה גרר אותה לתוך הדבר הזה. כעת חובת ההוכחה היא של 'ישראל היום', הם יצטרכו להביא את אותם עדים לבית המשפט שאכן ראו את שראו. אזכיר שאותו אדם מתגורר כיום בחו"ל. 'ישראל היום' יצטרכו גם להסביר מדוע טשטשו את השאלות, את תאריך הבדיקה ומי שהזמין אותה".

יצא לך לשוחח עם בני גנץ בנושא?

"לא. התחלנו להתעסק בזה מכיוון המתלוננת והעדים. אנחנו באופן אישי מאוד רצינו להשמיע את סיפורה. מכיוון שיש לנו ניסיון עם נפגעות אנחנו סבורים שיש לבחון את הדברים דרך הצלבות, בדיקות פוליגרף וכדומה. זה עסק מאוד לא פשוט, כי צריך לזכור שיש גם מישהו בצד השני. אני מעריך שזו הסיבה שכלי תקשורת נוספים לא מיהרו לפרסם את עדותה".

העיתונאי הדגיש כי "עסקנו בעבר בנפגעות ובסבל שהן עוברות בבתי המשפט וסיפרנו את סיפור הפוסט טראומה. זה די מדהים שאנחנו כחברה חיים בתוך הדבר הזה שנים ולא באמת מכירים. אני באופן אישי שמעתי סיפורים של מתלוננות בכל מיני מקרים ולא תיארתי לעצמי איך הפציעה והפוסט טראומה לא מאפשרים לחזור ולחיות והנשים הופכות למעין מתות-מהלכות. המודעות שהתעוררה כאן לאורך השנים היא על מה שהנשים עוברות אחרי המעשה. אנחנו חייבים לתת יד לנפגעות הללו".
 
בישראל היום סירבו להגיב לכתבה.