מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד עדיין לא מצליחה להמריא בסקרים, ובסקר האחרון שפורסם, של חדשות 13, היא אף מקבלת פחות מנדטים מאיחוד מפלגות הימין. הבוקר (שלישי) שוחחה שקד עם אילה חסון ב-103FM והתייחסה סקרים, לרצונה להישאר במשרד המשפטים וכמובן לסערה שפרצה סביב דבריה של רותם סלע

"אנחנו לא מסתכלים על מפלגות אחרות אך כן מסתכלים על איחוד מפלגות הימין יחד איתנו ושואלים האם הגדלנו את מספר המנדטים במחנה", אמר שקד. "כשהיינו בבית היהודי קיבלנו 8 מנדטים וכעת שתי המפלגות (הימין החדש והבית היהודי) מקבלים כ-14 מנדטים. בוודאי שהגדלנו את הכוח ואת גוש הימין. זה היה חלק ממטרות המהלך. בנינו מפלגה של דתיים וחילוניים שיכולה בעתיד להגיע לשלטון. המטרה שלנו בבחירות הקרובות זה לקבל מספיק מנדטים".



שקד חזרה ואמרה כי היא רוצה להמשיך להיות שרת המשפטים: "יש לי עוד הרבה מאוד עבודה ורק התחלתי לשנות את המהפכה החוקתית של אהרון ברק. זה לא דבר שעושים בשלוש-ארבע שנים בלבד. אם הציבור ייתן בי כוח ואמון כשיצביע לימין החדש אוכל להישאר במשרד".



מה היית רוצה לעשות שלא הספקת?
"לטפל בפסקת ההתגברות בחוק יסוד החקיקה. פסקת ההתגברות תאפשר לכנסת לחוקק חוק שבג"ץ החליט לפסול ברוב של 61 חברי כנסת. בממשלה האחרונה לא יכולנו לעשות זאת כי מפלגת כולנו סירבה לחוק. כדי לתקן חוק ייסוד נדרשת הסכמה של כל סיעות הקואליציה".



מה דעתך על ההיפוך של כחלון שאומר כעת שישנה את גישתו?
"שמעתי שהם אכן שינו את דעתם ואני חושבת שבקדנציה הבאה יש אפשרות לעשות את זה וליצור איזון נכון ביחסים בין הרשויות".



את סוברת כך אך בעניינים קונקרטיים לא הלכת עד הסוף נגד אנשי המשרד.
"בפוליטיקה צריך לדעת לבחור את הקרבות שלך ומתי. אני עשיתי מה שצריך כדי למנות שופטים שמרנים ולאומיים גם בבית המשפט העליון וגם בערכאות


הנמוכות יותר. ביצענו מהפיכה בכל מה שקשור להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. הציבור פחות יודע את זה".



אני מקבלת המון תלונות של אבות ומתלוננים נגד ניכור הורי, שסבורים שזה נושא שנעלם מהעין בבתי המשפט לענייני משפחה. זה לא ייאמן מה שופט מאפשר לעצמו לעשות בדלתיים סגורות.


"העברנו בקריאה ראשונה חוק לניכור הורי והגדרנו לראשונה את התופעה הזאת. שוחחתי על כך עם השופטים על כך כדי שיכירו בתופעה הזאת. בסופו של דבר אנחנו לא רוצים שכל סכסוך גירושים יהיה בדלתיים פתוחות. זו סוגיה שצריך לדון עליה. אני לא חושבת שרוב הציבור רוצה בזה וייתכן שנדרש פתרון יצירתי. אולי מנגנון בקרה על דיונים שמתבצעים בדלתיים סגורות".





הדברים שרותם סלע אמרה הפריעו לך?
"הפריעו, אך במדינה דמוקרטית אפשר להכיל אמירות שכאלה. אני בהחלט חושבת שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ויש בה זכויות שוות לכולם. מותר לכל אדם לומר מה שהוא רוצה אך אני לא חושבת שזו מישהי שצריך להתרעם מדבריה ויש מצוקות ובעיות קשות יותר להתעסק בהן במדינה".



את בעד שכל אחד יביע את עמדתו ודעתו?
"בוודאי".



היית פוסלת את עופר כסיף כחבר כנסת?
"הוא קרא לי באופן אישי חלאה ניאו-נאצית ואני די מצטערת שלא תבעתי אותו דיבה באותה עת. לא צריך להשלים עם אמירות שכאלה. באופן כללי אני סבורה שהכנסת יכולה להכיל את הקצוות".



מה דעתך על אמירתו של סמוטריץ' שרוצה להיות שר חינוך ויילחם בדמוקרטיזציה?
"לא שמעתי את דבריו. עבדתי עם סמוטריץ' כמה שנים טובות ולא ראיתי בו חוסר הבנה של הדמוקרטיה. מי שיחליט איזה תיקים כל אחד יקבל הוא ראש הממשלה בהתאם לכוח הפוליטי של כל מפלגה".



מה לגבי לגליזציה של סמים בישראל?
"יש בישראל בעיה עם הקנאביס הרפואי. חולים לא מקבלים את הכמויות שהם צריכים לקבל ולכן נמשך המאבק ללגליזציה. בהחלט צריך לתקן את הנושא של הקנאביס הרפואי. כנראה שנעשתה רפורמה שהיא אינה נכונה. בעניין לגליזציה, אנחנו בוחנים את זה ואת ההשפעות הבריאותיות".