הפעיל החברתי, עורך הדין אלדד יניב, תקף היום (שלישי) בחריפות את מפלגת כחול-לבן בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM. יניב הסביר כי המפלגה המאוחדת רוקדת לפי החליל של נתניהו. במסגרת דבריו, הוא התמקד ברמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שלא מתייצב, לטענתו, בפני הציבור ומתנצל על הדברים הנוראיים שביצע.

"ביבי יושב בבית ולא מאמין שהוא נמצא בבית הזה אחרי החקירות, אחרי המלצת מנדלבליט, אחרי האיחוד בימין", אמר יניב, שקבע: "עוד לא היו לו בחירות כל כך קלות. אם כל מי שרוצה להחליף אותו לא יתעורר, כל מי שיתגייס בצו 8 לשים את היד מתחת לאלונקה אנחנו נפסיד. ככה לא מנהלים בחירות".
אתה ניסית ללכת בדרך שלך וזה לא הלך.

"אני ניסיתי ללכת בדרך שלי, אני הולך בה עוד מ-2010 ואני אמשיך ללכת באותה הדרך. כשנוצרה הזדמנות אמת להחליף את השלטון זזתי לצד כי אני מאמין ברעיון יותר מכל דבר אחר. אבל ככה לא מנצחים בחירות. לא מנצחים בחירות בישיבה מהבונקר, מבלי לומר אמת, מלחטוף מידי יום קריאות של 'שמאל-ביבי-טיבי'. אתם שלושה רמטכ"לים, ממה אתם מפחדים? מה הפחד שלכם לומר שאתם תפנו לכל המפלגות, גם לטיבי וגם לאיימן עודה. חד"ש חתמו על מגילת העצמאות אלוהים ישמור. כל מי שיסכים להיכנס לממשלה ותומך בעקרונות מגילת העצמאות יתקבל באהבה.
לדבריו, "שמעתי את הרעיון שלכם עם רם בן ברק. אני מכיר אותו נבוך בשבילו שהוא הגיע למצב כזה. אדם כל כך בכיר עם עמדות כל כך מדויק עומד ומקריא דף מסרים. כל מי שרוצה להחליף את נתניהו צריך לומר אמת ולהסכים להקים קואליציה גם עם הערבים, גם הם אזרחי מדינת ישראל. מה הפחד מזה? ראיתי אתמול במהדורה של 'חדשות 12' את ביבי יושב עם טיבי לפני עשור בלשכה כשהוא לא נראה מפוחד ממנו ואף משוחח בטלפון עם ערפאת. הוא נתן להם את התקציב הגבוה ביותר שאפשר לתת לחברה הערבית. מה הפחד והרתיעה מהם? צריך לפנות לכל מי שמסכים על עקרונות מגילת העצמאות".
"במקום שמערכת הבחירות תתנהל על הדמוקרטיה ועל השחיתות מפלגת כחול לבן הפכה לבובה שעונה לכל סדר היום של נתניהו. כל מי שנאבק במערכת הבחירות הזאת על דמוקרטיה צריך להיות נגד ערבים? מה אתם תוקפים את הבן של נתניהו, תגידו שאתם תומכים בדברי נשיא המדינה", הוסיף יניב.


זאת מדינת העם היהודי או מדינת כלל אזרחיה?
"יש הבדל בין מה שנתניהו אומר לבין מה שכחול לבן אומרים. אני תומך בכך שזו המדינה של כל בני הארץ הזאת. כששאלו את בן גוריון איך תראה מדינת ישראל הוא אמר שהיא תהיה מדינה של כל יהודי העולם ושל כל בני הארץ הזאת. אני מאמין בשוויון מוחלט בין יהודים לערבים. אנחנו קיימים כבר 70 שנה".
מה דעתך על הדברים שמתפרסמים על אשכנזי?
"חמורים מאוד. אם נתניהו היה מוקלט אומר את אותם דברים – היו מורידים לו את הראש. הוא צריך לעמוד כמו גבר בפני הציבור ולהסביר למה כרמטכ"ל צה"ל עשה ואמר דברים כל כך נוראיים על הדרג המדיניים מבלי ללכת הביתה. דברים כאלה לא יכולים להיאמר באופן שיטתי".
הוא צריך ללכת הביתה?
"הוא היה צריך לחשוב אלף פעם אם הוא מצטרף למערכה הזו מבלי להתוודות על תיקונים שעשה. זו לא שאלה בכלל. הוא צריך להכות על חטא ולהודיע איך הוא עומד לתקן את זה ולא להגיע לאותו מקום".
זה הרי לא פלילי.
"אנחנו כל הזמן אומרים שביבי לא יכול להיות ראש הממשלה מבלי קשר להליך הפלילי. אל תעשו הנחות. כשאתה עושה הנחות מסתכלים עליך כצבוע. כרמטכ"ל צה"ל אוסף חומרים על שר הביטחון ומאיים על הדרג המדיני זה לא דמוקרטיה".