טל רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה, אמר היום (חמישי) בתכנית "הקבינט" ב-103FM כי "בני גנץ יכול להיות ראש ממשלה טוב", והוסיף: "ברור שביום הראשון התפקוד שלו יהיה בינוני אך הוא ילמד מהר". מלבד זאת, מפקד פיקוד דרום לשעבר הצהיר כי "בנושאים החברתיים אין נבחרת שמתקרבת למפלגה".

"ההחלטה היא הדבר הכי קשה", הסביר רוסו כשנשאל על החלטתו להיכנס לפוליטיקה. "אחרי שמחליטים זה כבר פחות קשה וכל יום אתה לומד. אני מצאתי בזה אתגר אדיר, אתגר לשנות שיח ודברים במגרש קשה ומורכב. יש המון מה לעשות וזה מרתק. יש שיגידו שאני תמים אך אני מאוד נחוש לשנות. אני יודע שגם הביקורת עוד תבוא. אין לי ספק שזה יגיע".

"הרבה מסתכלים על הביטחון, רובינו היינו שם", הוסיף רוסו. "כשהשתחררתי התחברתי בעיקר נושאים החברתיים אך הבסיס תמיד מגיע מההתיישבות העובדת. לכן היה טבעי עבורי להצטרף למפלגת העבודה".

כשנשאל באיזו פעילות הוא מעורב במפלגה, אמר הבכיר לשעבר בצה"ל כי "אני עסוק בלמידה. הכניסה לפוליטיקה הייתה מאוד מהירה. אני מקיים המון מפגשים, חוגי בית וטלפונים. אתמול התחלתי במפגש בתל אביב, עברתי לכרמים, הייתי ברהט וסיימתי בחוג בית שוב בתל אביב".

"איך מקבלים אותך במפלגה?
"מצוין. יש לנו דרך מאוד ברורה ואני לא חושב שלמישהו יש דרך כל כך ברורה בכל נושא ונושא. אחת ההפתעות הכי נעימות שהיו לי זה לגלות את הנבחרת הנהדרת. לכל אחד מהעשירייה הראשונה יש ניסיון פרלמנטי והיא מאוד מגוונת. עמיר פרץ היה שר הביטחון שלי, בנושאים החברתיים אין נבחרת שמתקרבת למפלגה. הציבור שרואה אותנו רואה המון תקווה ותחושת רעננות".

בהתייחס לטענה לפיה צה"ל התנגד להקמת הגדר בגבול מצרים בתקופתו, אמר מספר 2 במפלגת העבודה כי "זה קשקוש. אני הייתי שם כשאולמרט אישר את התקציב הזה. נתניהו דחף מאוד. כשהתחלתי לסגור את הגבול עם מצרים נתניהו אכן תמך בזה".

עם זאת, הוא הדגיש כי "אחת הבעיות הגדולות היום היא שאין שום מדיניות. חוויתי את זה על בשרי את הקושי הזה. אין אמירה ברורה של הדרג המדיני. חייבים לכוון לתהליך. בתקופתי ידענו שאנחנו לא רוצים שהאזרחים העזתיים לא יהיו מיואשים. יושבי העוטף כבר 18 שנה עומדים בחזית. אי אפשר להילחם מול אויב מיואש ולכן יש לבצע את ההפרדה. יש הרבה דרכים לעקוף את חמאס ולהגיע לאזרחים".

על יכולתו של גנץ לתפקד כראש ממשלה, הוסיף: "בני יכול לעשות את זה טוב. אני 12 שנים בקבינטים ובמקבלי ההחלטות, גם בתקופת אולמרט וגם בתקופת ביבי. אף אחד לא נולד להיות ראש ממשלה. יש לו את כל הנתונים לעשות את זה. ברור שביום הראשון התפקוד שלו יהיה בינוני אך הוא ילמד מהר".

היו שלוש שנים שקטות. בדיונים פנימיים קראתם למסלול אזרחי?  
"אני לא מדבר על דיונים פנימיים. ממה שכבר נאמר – כנראה שכן".

אתה עוד מסתובב עם ערכת קפה בג'יפ?
"זה אחד הדברים הטובים שנשארו לי. אני שומר על זה".

מה שלום גדי אייזנקוט?"
"מתאושש מארבע שנים בהם היה חומר הברזל".