יומיים לבחירות: מספר 2 בכחול-לבן, יאיר לפיד, תקף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "הוריד את השיח לרמה הכי נמוכה - לא ראיתי גועל מראש ממשלה ישראלי אף פעם". מלבד זאת, אמר לפיד כי "נתניהו לא סיפח את יהודה ושומרון במשך 13 שנים, ולא יעשה זאת גם עכשיו". 
 
"דילגתם על דרמה, טראמפ אמר שיש שני אנשים טובים שמתחרים על ראשות הממשלה בישראל", אמר לפיד, שתהה: "איך דילגתם על המשמעויות? הוא אמר ששניהם אנשים טובים, והוא צודק ב-50%. ראש הממשלה היה איש טוב, אבל היום הוא עסוק רק בעצמו, בשחיתות, בעיקר בלהוריד אותנו למקום הכי נמוך. לא היה מצב שראש הממשלה בעבר הוא הטרול הראשי, זה שמוריד את השיח לרמה הכי נמוכה. כל העקרונות שהיו לו פעם, כמו ממלכתיות ואיחוד, נמחקו. לא ראיתי כזה גועל מראש ממשלה ישראלי אף פעם". 
הוא תוקף את הרוטציה. 

"אם הוא תוקף על זה, כנראה שזה באמת מטריד אותו. עשו על זה סקר ב'פגוש את העיתונות', זה לא מוריד לנו חצי מנדט. כל העסק הזה זה ספין של גבאי. אם כחול לבן לא תהיה המפלגה הכי גדולה בפער של חמישה מנדטים, אז נתניהו שוב יהיה ראש הממשלה. כששתי המפלגות היריבות שלך תוקפות אותך כנראה שאתה עושה משהו בסדר". 
 
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יש פער גדול לגוש הימין. 
"אף אחד לא יודע מי יעבור ומי לא יעבור את אחוז החסימה. יש דבר אחד שכולנו אומרים לכם כל הזמן - מה שיכריע את הבחירות האלה זה מי המפלגה הכי גדולה. אם נהיה הכי גדולים אין כוח בעולם שיעצור אותנו מלהרכיב את הממשלה. בסוף, מתוך 20 הממשלות שהיו לישראל - 19 הרכיבה המפלגה הכי גדולה. אם אנחנו לא רוצים שוב לבכות אחרי הבחירות, צריך להצביע לכחול-לבן". 
איך אתה מגיב להצהרת הסיפוח של נתניהו?
"מה זה משנה מה הוא מצהיר? מה שלא עשית 13 שנה לא תעשה. אני לא מאמין לו. בסוף, אם הוא רצה לעשות משהו, ושמעתי אותו קודם שהוא הולך להיפגש עם הקהילה הלהט"ב. מה הוא יגיד להם? שמתי לב ב-13 שנים לא היו לכם זכויות? נתניהו לא יעשה, ואף אחד לא יעשה את זה כולל בנט, כי הדבר האחרון שהוא רוצה זה לריב עם ארה"ב. כל מה שהוא אומר שהוא יעשה הוא לא יעשה - לא בתחבורה, לא בחינוך. זה ראש ממשלה עייף, היו לו 13 שנה לעשות את כל הדברים האלה. חלוקת ירושלים? בוודאי שלעולם לא נסכים לזה".
איך החווייה שלך בבחירות האלה?
"נהדרת. אני עם קבוצה של אנשים אכפתים שרוצים לעשות שינוי במדינת ישראל. במקום שנדבר על חינוך, ובריאות והדברים הכי מהותיים - אנחנו נמצאים במתקפה של רה"מ על האנשים הכי טובים בעולם, וגם היו יודע את זה. אנחנו אנשים שהולכים להביא שינוי ותקווה, וזה מה שהכי חשוב". 

ישראל כ"ץ: "נתניהו התכוון להחלת ריבונות על יישובים יהודים"

גם השר ישראל כ"ץ התראיין הבוקר לגל"צ והתייחס לבחירות המתקרבות. "אם כל תומכי הליכוד יבואו להצביע - נזכה בניצחון גדול", אמר, "החשש הוא משאננות בקרבם, והנטייה לפצל את ההצבעה ולהצביע למפלגות קטנות. אני ולפיד מסכימים שהפער בין המפלגות מאוד מסוכן מבחינתנו. הליכוד חייב לצמצם את הפער בסקרים, ולהיות המפלגה הכי גדולה בכנסת. אין כרגע 61 מנדטים בוודאות שממליצים על נתניהו לנשיא המדינה. לכן, עניין המפלגה הגדולה מקבל חשיבות עצומה".

לגבי הטענה כי הצבעה לליכוד תסכן מפלגות אחרות בימין הנמצאות על סף אחוז החסימה אמר כ"ץ כי "אנחנו עלולים לקבל את גנץ בתמיכת איימן עודה. לכן, מי שמצביע ישירות לליכוד מבטיח שבנט, כחול, איחוד מפלגות הימין וזהות יהיו בממשלה הבאה. כולם נאבקים, וכולם פועלים, ואם הליכוד יהיה גדול, כולם יהיו בתוך הממשלה הבאה".



כ"ץ התייחס גם להצהרה המפתיעה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שיחיל ריבונות בשטחים ביהודה ושומרון ואמר כי לא הופתע מהדברים."הממשלה שלנו לא תבדיל בין הגושים למקומות כמו עלי ושילה, אנחנו נגד עקירת 100 אלף יהודים. חד משמעית לא ניתן אזרחות לפלסטינים בשטחים האלה. ראש הממשלה דיבר על זה שלעולם לא נעקור שום יישוב ושום מתיישב". 

עוד אמר כי "אחרי ההכרה האמריקאית זה בהחלט צריך להיות היעד הבא - ריבונות על יישובים יהודים בלי סיפוח אף פלסטיני. באותם יישובים יהודים לא גרים פלסטינים. לא מדברים על סיפוח כל השטח, אלא על החלת ריבונות על יישובים יהודים, ללא סיפוח פלסטינים. אני רוצה להזכיר שקיים חוק ירושלים רבתי שיזמתי אותו, וניתן לחדש אותו מיד בתחילת כהונת הכנסת הבאה. אני מתכוון לפעול בתפקידי כדי לנסות להשיג את הסכמת ארה"ב לקידום החוק".