ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בבליץ הראיונות לקראת הבחירות, והבוקר (שני) הוא שוחח עם אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM, ואמר כי "המצביעים שלנו צריכים להיות לחוצים מהפסד", מלבד זאת, הוא טען כי הנשיא צריך לבחור במפלגה שיש לה את מספר הממליצים הגדול יותר, גם אם לא מדובר ב-61 ממליצים". 



"הליכוד חייב להיות המפלגה הגדולה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "כשהליכוד המפלגה הגדולה זו הדרך היחידה להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה. אל תאמינו לתקשורת, היא מרדימה. אתה מבין שהתקשורת מנסה לשכנע את מצביעי הימין שהכל בסדר? יש פער של 5% בין הלהט של מצביעי כחול לבן להגיע פיזית לקלפי ולהצביע, לבין מצביעי הליכוד, שישנים בבית. כרגע אנחנו מפסידים. אין לי כרגע 61 ממליצים וסביר להניח שהנשיא יטיל את הקמת הממשלה על גנץ ולפיד". 

אתה לחוץ מהפסד?

"המצביעים שלנו צריכים להיות לחוצים מהפסד. ב-2015 מנענו את האסון. ברגע שהנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על גנץ ולפיד עם יחזרו מיד לעבודה ולמרצ, ויש להם את איימן עודה, ויפרקו מפלגה או שתיים מהימין. למפלגות האלה לא תהיה השפעה גדולה בתוך ממשלת שמאל כזו. ככה הם יקימו. אם אני המפלגה הגדולה, אני מכניס את כל מפלגות הימין. יש מרווח של אנשים שאננים, שמתלבטים בינינו לבין גנץ והם לא באים. חייבים לצמצם את הפער". 


יש תחושה שהזנחתם את ענייני הפנים של המדינה. 
"אני חושב שיש הרבה מה לעשות. זה תהליך ארוך. מה שעשינו זה דברים אדירים בכלכלה, בתשתיות, בגז, בסייבר. יש את הוועדה שנקראת ועדת השרים לרגולציה, וכל שבועיים היא נפגשת ופשוט חותכים עם גרזן את הרגולציה. העליתי אותנו למקום ה-17 בתחרותיות. האם עדיין יש שלטון פקידות? רצינו, לא תמיד היה לנו רב כדי להשיג את החקיקה הנדרשת".
הבטחת ב-2009 לבטל את שלטון החמאס. אולי כדאי לא למכור יותר אשליות?
"אני בהחלט לא יוצא למלחמות מיותרות, אני רוצה שכל אם ואב ידעו שאני מתייחס לבניהם כאילו הם הבנים שלי. הכניסו את החמאס לעזה וקשה להוציא אותם משם. אני יכול להגיד לך שביחס לרצועת עזה אנחנו פועלים בארבע וחצי שנים האחרונות. ניסו להסתער על הגדר ולא נתנו להם. השאלה אם לכבוש או לא? אני מסתובב במזרח התיכון, ושאלתי את המנהיגים הערבים אם הם מוכנים לקחת את עזה אם נכבוש אותה, והתשובה תמיד הייתה לא. לכן, אני אומר שהדבר הנכון ביותר לעשות לפעמים זה לתת את המכות הקשות האלה, ולא תמיד לעשות את זה עבור אבו מאזן, שהיה שמח אם היינו עושים את העבודה המלוכלכת עבורו. לא אחזור על הטעות של עוד התנתקות". 
לדבריו, "אני פועל בעזה בצורה אחראית ומאוד תקיפה, ואני מוכן לשלם מחיר פוליטי, ואני חושב שהוכחתי את זה. אני מנהל את זה באחריות, אבל אני לא מוכן לשלם מחיר דמים מיותר של בנינו, למלחמה שלא תיתן שום דבר. אם אחשוב שאין ברירה, אלא ללכת למערכה רחבה - אעשה את זה". 
מה עם התיקים?
"אני לא מחלק תיקים, כי הזעקה היא אמיתית. זה בכיס שלהם כרגע, אם אנשים לא יתעוררו יקרה פה אסון".

בראיון בגלי צה"ל נתניהו התייחס גם לתביעה נגד גנץ, לפיד ויעלון. "התביעה לפניי ותוגש בזמן הקרוב", אמר רה"מ, והוסיף: "הם לא יכולים עניינית להתמודד עם זה שהבאנו את העשור הטוב ביותר למדינת ישראל, עם כלכלה פורחת וחופשית".
 
מה עם הלגליזציה של הקנאביס?
"צריך להגיד מה עשיתי, ולא מה אני אעשה. הבאתי שימוש של קנאביס רפואי להרבה אנשים שסובלים. צריך להבין שאנשים ממש סובלים, ויש בערך 40 רופאים שמטפלים בזה כרגע. אני אבחן את הנושא באופן אחראי, יש דרגות שונות של אי הפללה. כמה חברי כנסת אצלנו טיפלו בזה בצורה מאוד אחראית, ואני בוחן את ההצעות שלהם בצורה רצינית. העיקר הוא שאנחנו חושבים על האזרח".