יממה לפני הבחירות, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מספר 4 בכחול-לבן, טען היום (שני) בגלי צה"ל כי "המפלגות הקטנות אומרות לנו בחדרי חדרים שתם עידן נתניהו". במהלך הראיון תקף אשכנזי את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "לא אוכל לשבת עם מישהו שמדליף ככה". בנוסף, אמר אשכנזי כי "הגעאוולד שלו הוא על הישרדותו והציבור מבין את זה".



אשכנזי פתח את דבריו בהתייחסות לסוגיית אישור מכירת הצוללות הגרמניות למצרים: "אנחנו נשמח לברר, לא רק בוועידת חקירה, אלא גם בבית המשפט, את הסיבות העלומות שבגינן ראש הממשלה אישר מכירת צוללות למצרים, תוך שהוא מסתיר את זה משר הביטחון שלנו ופוגע ביתרון האיכותי שלנו בים סוף ובים התיכון. מאות קצינים מחיל הים ארגנו עצומה בנושא. ראש ממשלה בישראל לא יכול לאשר את זה, הוא צריך להתנגד לזה. אני לא מדבר על העובדה שהוא משקר. הוא אמר לשר הביטחון שהוא לא אישר, ואחר כך הוא טוען לסוד שהוא מסתיר משר הביטחון שלו, מי שהיה רמטכ"ל. לדעתי בוגי יודע יותר סודות מביבי. אנחנו עדיין מחכים לעימות שהוא אמר שיעשה. בבית המשפט זה לא בחירות, בסוף מעלים כל אחד לדוכן ושואלים שאלות".
בהתייחס לסקרים, אמר: "אני רואה כל מיני סקרים, וסקר הסקרים יהיה מחר בקלפי. אני מסתובב ברחובות, פגשתי במסע הזה המון התלהבות והתרגשות. אני הסתובבתי במקומות ה'קשים', מה שנקרא, שנחשבים למעוזים של הליכוד. ואני אומר לך שראיתי דברים אחרים. אנחנו יודעים שלא מעט אנשים בליכוד מאסו במה שהם רואים, ומתביישים. בהתחלה חלקם צועקים ביבי, אחר כך כשאתה מדבר איתם אז אתה רואה שחצי מה שירתו איתך בגולני או הילדים שלהם. אנחנו אנשים מעשיים, יש אחוז לא קטן של מתלבטים. כשיסגרו את הקלפיות נדבר". 

אנחנו שומעים על אנשים שמוטרדים מהאפשרות שלפיד יחליף את גנץ.
"מי שהכי מוטרד מכחול-לבן זה הפרשנים שחזו שנתפרק אחרי שבוע. אנחנו לא מוטרדים, ואנחנו מובילים. הרוטציה לא מורידה לנו רבע מנדט, לכן תהיה רוטציה. בני יהיה שנתיים ושבעה חודשים ויאיר ימשיך. מיליון ורבע אנשים, נכון לרגע זה, לא חושבים שזה היפותטי".  

על הביקורת על יו"ר ההסתדרות לשעבר, אמר אשכנזי: "ניסנקורן היה האיש שחייב אנשים להעסיק אנשים עם מוגבלויות, בתקופה שלו היו הכי פחות ימי שביתה. הוא איש טוב, הוא מבין בכלכלה. ממשלות של רוטציה זה לא דבר חדש, אחת מהן הצילה את הכלכלה. לכן, אנחנו לא מוטרדים מזה".

"נתניהו היה שמח אם סיום חקירותיו היה כמו שלי"
 
"הופעתי כל ערב באולמות ופגשתי אנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות", המשיך אשכנזי. "הם דיברו איתי על ההורים שלהם והחרפה של הביטוח הלאומי. הם שואלים מה קורה עם בתי החולים שקורסים. השבוע שמעתי שהעלו את החולים לבית החולים 'מאיר' לקפיטריה. מה הפריע לביבי לחלץ אותנו מהפקקים ולאשר 1,500 תקנים לאחיות? להוסיף תרופות מצילות חיים לסל התרופות? אנחנו חיים במדינה שתוחלת החיים קצרה בכמה שנים 150 קילומטר מהאולפן שלך. זה מה שמטריד את האנשים. למה יוקר המחיה כמו שהוא? למה זוגות צעירים צריכים לקחת משכנתא של מיליון שקל?". 
כשנשאל האם מפלגתו תשב בממשלה בראשות נתניהו, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אנחנו לא יכולים לשבת עם ראש ממשלה שמשקר את שר הביטחון שלו. אנחנו לא יכולים להאמין לאיש הזה, ואנחנו מאמינים למה שהמפלגות הקטנות אומרות לנו בחדרי חדרים. הם במאבק והם אומרים דברים אחרים. יש דברים שהם אומרים לפני יום הבחירות ואחרי יום הבחירות". 
 
גנץ. צילום: אבשלום ששוני
גנץ. צילום: אבשלום ששוני

בהתייחס לאפשרות שמפלגת כחול לבן תתפצל לאחר הבחירות, אמר: "אם היית יושבת איתי כל יום בקוקפיט, היית מבינה שאין מצב שנתפצל, אנחנו כולנו ביחד. הסקרים שלכם אמרו שכלום לא יקרה. אנחנו אנשים שהאמירה שלהם זו אמירה. לא נשב עם נתניהו. אנחנו לא נוכל לשבת עם מישהו שמדליף את כל ההדלפות האלה, אני לא אוכל להסתכל למפקדים בעיניים. הוא לא מסוגל לכנס קבינט בגלל ההדלפות. אצל בני זה לא יהיה. לאף אחד אין בעיה לשבת איתנו. חוץ מזה, את יודעת מי יעבור את אחוז החסימה? הגעאוולד של ראש הממשלה זה לא עלינו, זה על ההישרדות שלו והציבור מבין את זה. זה ברור שזה זמני".
נתניהו אמר אתמול שמסרת סוד מדינה. מה אתה אומר?
"תראי, כמו ראש הממשלה אני עברתי חקירה, כולל על העניין הזה. תוצאותיה ידועות. הוחלט שאין אשמה, היועץ המשפטי סגר את התיק. זה פשוט קשקוש. העניין נבדק עד סופו על ידי הפרקליטות והמשטרה. נראה לך שאם הייתי מדליף סוד הייתי נשאר עם הסייווג שיש לי היום? נו באמת. שנדבר על שמירת סודות? במשמרת שלי צה"ל תקף את הכור והקבינט ישב בשקט. מי הלך לספר לאומה על התקיפה וסיכן אותנו במצב ביטחוני קשה? מר נתניהו. אז שלא ייתן לנו ציונים בנושא, אנחנו אנשים אחראים, לא מדליפים ומעולם לא הדלפנו. אני בטוח שנתניהו היה שמח אם הסיום של חקירותיו היה כמו שלי. הוא יעסוק אחרי הבחירות בשלוש מההאשמות החמורות בספר החוקים של מדינת ישראל. אם היית אומרת לפני עשור שיהיה מועמד לראשות ממשלה עם כתב חשדות כזה... הייתה חקירה על 500 אלף קלטות שלי. החוקרים אמרו לי שחיי היו פרוסים בפניהם. ריאליטי. ומה יצא מזה? גם המשטרה כבר לא יודעת לבדוק? לא יצא כלום. אם כבר מדברים על הקלטות, שמענו הקלטות של ראש הממשלה, ומה יצא מזה? שלושה כתבי אישום". 
אומרים עליכם שאין לכם סכין בין השיניים ושהקמפיין שלכם לא מספיק אגרסיבי.
"ראית אותי אצל אופירה וברקו? אני מדבר בחודש האחרון כמו שלא דיברתי מעולם. אבל אני רוצה לומר לך שאם כשאומרים שאין לנו סכין בין השיניים, זה אומר שאנחנו לא יורדים לשפת הביבים הזאת - אז זה משהו שלא נעשה. אני רוצה לומר לך שגם הציבור של ביבי לא מרוצה מזה. לא נגיד על אנשים שהם לא שפויים ולא אפויים. לא נשתמש באנשים כמו קפטיין ג'ורג'. ראש הממשלה הכי עסוק במזה"ת מוצא זמן לדבר עם קפטיין ג'ורג'".