לאחר לילה מותח בו זלגו אט אט תוצאות האמת, ותמונת ניצחונו של גוש הימין ומפלגת הליכוד התבהרה, יצאו הערב (רביעי) ראשי מפלגת "כחול לבן" בהצהרה משותפת ראשונה מאז שהכריזו אמש על ניצחון למפלגתם, דקות לאחר פרסום המדגמים שהראו נתונים לא מדויקים, ובהם פער לכחול לבן על הליכוד. 


בפתח ההצהרה דיבר ח"כ יאיר לפיד שהבהיר כי המפלגה אמנם לא תרכיב את הממשלה הבאה, אך לא תתפרק ותמשיך להילחם על ראשות הממשלה. "לא ניצחנו את הסיבוב, אני מכבר את הבוחרים. אי אפשר לגמד את ההישג שלנו בבחירות האלו. הקמנו מפלגת שלטון. חלק מלהיות מפלגה עם DNA של מפלגת שלטון זה לא לוותר לעולם". 

בהמשך הדגיש לפיד את המדיניות שתנקוט המפלגה באופוזיציה, ואמר: "נתניהו, אנחנו הולכים למרר את חייכם. נדרוש ועידת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות, ולא נרפה מכתבי האישום של נתניהו. נהפוך את הכנסת לזירת קרב. ונעשה עוד דבר, נראה איך נראית אלטרנטיבה אמיתית. נראה לעם איך חייהם יכולים להיראות עם שלטון שאכפת לו מהם". 

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עלה לאחר לפיד והתייחס במסגרת דבריו למספר המנדטים הגבוה שקיבלה המפלגה, ולמשמעות ההישג מבחינה פוליטית. "מתי נבחנת מנהיגות - כשקל? כששמח? או כשקשה ומאתגר? בכל המצבים. אנחנו ברגע קשה. הגענו לתוצאה יוצאת דופן, למעלה ממיליון אנשים שמו פתק, התוצאה מבשרת לנו על גודל הציפייה בחוץ. ב-70 יום השתווינו למפלגה שקיימת משנות ה-70". 

בנוסף לכך, גנץ הוסיף כי המגעים הפוליטיים עם שאר המפלגות לא נגמרו: "המערכה לא תמה. הדיאלוגים מתקיימים, הנשיא צריך לקבל את החלטותיו. אנחנו נעמוד בקשר עם מי שצריך. כולנו מכבדים את הכרעת העם. יש לנו הכרת תודה עמוקה לכל מי שהצביע לנו, ומחויבות עמוקה לאלה שלא הצביעו לנו, שהיינו משרתים אותם מעמדה שלטונית ונשרת אותם מכל עמדה שנימצא בה בעתיד הקרוב". 

גנץ ולפיד. צילום: אלוני מור