בפגישה שהתקיימה הבוקר (רביעי) בן יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, לח"כ עמיר פרץ, הודיע גבאי לפרץ כי בכוונתו להודיע להנהלת המפלגה בכינוסה היום כי החליט לכנס את ועידת המפלגה בתוך 45 ימים. הנהלת מפלגת העבודה תתכנס בשעות אחר הצהריים לכינוס ראשון מאז הבחירות כדי לדון ב"סיכום הבחירות וההערכות להמשך".



על פי חוקת המפלגה, גבאי ימשיך לכהן עוד 14 חודשים עד הפריימריז הבאים, אבל גורמים במפלגה מנסים לקדם מהלך לבחירת יושב ראש זמני במקומו. בין השמות שהוזכרו כמחליפיו האפשריים: הח"כים סתיו שפיר ואיציק שמולי.



גבאי אמר לפני שישה ימים, בעקבות תוצאות הבחירות, כי הוא ישרת כח"כ באופוזיציה. הוא הסביר כי "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה. אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב-30.4 אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה. בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".



מוקדם יותר באותו יום נפגש מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, עם יו"ר המפלגה, ודרש ממנו להתפטר מפקידו לאור הכישלון בבחרות. "הבהרתי לגבאי כי לאור תוצאת הבחירות ההרסנית, עליו לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד. כל יו"ר אחר שהיה מביא תוצאה מעין זו היה מתפטר", אמר חרמוני.
 
מי שהצטרף לקריאתו של חרמוני היה חבר הכנסת איתן כבל, שכבר עם פרסום התוצאות דרש מגבאי להחזיר את המפתחות מייד ולפנות את מקומו. "גבאי איים להפיל עלינו את הבית והצליח", אמר אז כבל.