סגן שר הבריאות יעקב ליצמן איים הבוקר (חמישי) כי סיעת יהדות התורה לא תהיה בקואליציה אם חוק הגיוס לא ישונה. סגן השר אמר את הדברים בתוכנית "דקלסגל" ב"כאן ב'", שם התייחס לדרישות סיעתו במשא ומתן הקואליציוני ולעבודות גשר יהודית המתבצעות בשבת.



אילו דרישות יש ל"יהדות התורה" במשא ומתן הקואליציוני?


"הסטטוס קוו הוא בורג לא קטן. בישיבת ממשלה נגיש את זה".



אתם מתואמים עם ש"ס?


"עדיין לא, אבל בהחלט נתאם".



אתם יכולים לקבל תיקים רבים יותר הפעם?


"בהחלט כן. מגיע לנו עוד תיק".



העבודות על גשר יהודית יימשכו בשבת?


"בשבת לא סוגרים. נושא השבת בהחלט חשוב. אסור לעבוד בשבת. בהחלט אני חושב שאסור לעבוד בשבת ונקפיד על זה ונגיע להסכמים מפורטים. לא נסכים שיבנו גשרים בשבת".



הרכבת יכולה לשכוח מעבודות הרכבת בשבת?


"על פי חוק אסור לעבוד בשבת".



תתמכו בחוק החסינות?


"בדרך כלל מה שהקואליציה מציעה אנחנו הולכים איתה. לא כל דבר מוצא חן בעינינו, אבל בהחלט אנחנו תומכים בקואליציה".



תדרשו להרחיב את החוק הצרפתי לסגני שרים שמתנהלת נגדם חקירה?
"אני רוצה שתסביר לקהל המאזינים שלך שאתה מתכוון אליי. אני רגוע. בבוא הזמן, נשקול את מה שיחליטו".



איפה עומדת החקירה שלך?


"אמרתי את מה שיש לי להגיד למשטרה, אין לי סיבה להרחיב. אני רגוע."



המכתב לראשי מפלגות הקואליציה


ליצמן פנה הבוקר לראשי מפלגות הקואליציה בבקשה לכלול את צרכי מערכת הבריאות בהסכמים הקואליציוניים בממשלה הקרובה. במסגרת זו, הוא ביקש מהם לכלול את תכנית הבריאות של מפלגת יהדות התורה בהסכם.

במכתב כתב ליצמן, כי "לקראת דיוני המו”מ הקואליציוניים שיחלו בימים אלו להרכבת הממשלה בראשות בנימין נתניהו, אני פונה אליך בזאת לשתף פעולה יחדיו במטרה לקדם את צרכי הבריאות של אזרחי ישראל בממשלה הקרובה", כתב ליצמן בפתח מכתבו, והוסיף: "מתוך היכרות קרובה עם צרכי מערכת הבריאות, גיבשנו תכנית מפורטת כדי לייעל ולשפר את מערכת הבריאות שעיקרה עדכון אוטומטי של תקציב הבריאות בהתאם לצרכים". 
"בעיניי", המשיך סגן השר, "הבריאות היא מעל הכל. היא חשובה לכולם ואין בה ימין ושמאל, היא חוצת מגזרים ואוכלוסיות. כולנו מחויבים לקידום הרפואה בישראל ולקידום בריאות אזרחי ישראל. אני רואה כעת הזדמנות היסטורית להוביל שינוי מהותי לחיזוק הרפואה הציבורית שלנו. שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשמחתי גיליתי נכונות מצידו לפתור את המצוקות הקיימות במערכת הבריאות"  
בסיום דבר כתב: "אבקשך בזאת להורות לצוות המשא ומתן הקואליציוני לקחת בחשבון את צרכי הבריאות של ישראל ולתמוך בדרישת יהדות התורה להכללת תכנית הבריאות שלנו בהסכם הקואליציוני כדי לתת מחויבות כוללנית של כל מפלגות הקואליציה הבאה, להגדרת משאבים ייעודיים למען מערכת הבריאות". 


 
המכתב של ליצמן
המכתב של ליצמן