יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, אמר למעריב כי הדיווח על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לא לתת לבצלאל סמוטריץ' את תיק המשפטים הוא ספין."לא ראוי שיתקבלו החלטות בעניין לפני משא ומתן ולפני ששומעים את דרישותינו. אנחנו עומדים חד משמעית על הדרישה לקבל את תיקי החינוך והמשפטים. אני בעזרת השם אהיה שר החינוך הבא של מדינת ישראל וסמוטריץ' שר המשפטים. התביעה שלנו ברורה ונילחם על התיקים האלה".



כזכור, בכנסת נפתח אתמול רשמית המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לבין משלחת ש"ס, ולאחר מכן עם נציגי יהדות התורה. את הליכוד ייצגו השר יריב לוין ומקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל. מולם התייצבו השר לשעבר מש"ס, אריאל אטיאס, הח"כ המיועד, עו"ד משה ארבל, היועץ המשפטי של ש"ס, עו"ד ישראל בך, והיועץ האסטרטגי אבי לרנר. ש"ס דרשה את תיקי הפנים, הדתות והקליטה.



לאחר שיצאו אמר אטיאס: "הפגישה הייתה טובה. התנהל מו"מ אמיתי, כן ורציני. הדגשנו שאנחנו השותפה הגדולה בקואליציה, עמדנו על ענייני דת ומדינה וחיזוק הפריפריה. זה יהיה יותר ארוך ממה שחושבים. אין הסכמות כלליות". לאחר מכן הגיעו נציגי יהדות התורה. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לדרישותיו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בנושא הגיוס ודת ומדינה, ואמר: "אין לי מושג מה ליברמן ביקש. אנחנו נעמוד על הדברים שנוגעים לנו. נתניהו יצטרך לפתור את עניין אישור חוק הגיוס. זו בעיה שלו".
 

לוין בירך את יהדות התורה על הצלחתה בבחירות, ואמר כי הוא רואה בחבריה שותפים נאמנים. "עבדנו יחד גם בממשלה הקודמת וידענו להתגבר על לא מעט מחלוקות", אמר. "אני בטוח שנמצא את הדרך להקים ממשלה חזקה לשנים". ליצמן אמר: "יהדות התורה תעמוד על עקרונותיה. מדובר בנושאים שבוערים לנו ואי אפשר להתקדם בלעדיהם. אני בטוח שנצליח. אני לא רוצה להיכנס לכל מיני נושאים שהם בעיה של ראש הממשלה. אני כסגן שר מתכוון להעלות נושאים בוערים בבריאות".
 
גפני הוסיף: "הממשלה הקודמת לא המשיכה עקב חילוקי דעות, אם הם יימשכו זה לא יהיה אותו הדבר. אני אומר את זה בכאב לב, כי כולנו אוהבים את הקואליציה הזו. 50% מהעם אמר שהוא רוצה יותר מסורת, להוציא את ישראל ביתנו, ואנחנו נעמוד על זה. המו"מ יכול להיות קצר ונחתום, או שיהיה ארוך ולא נחתום".
 
לוין התייחס למגעים הקואליציוניים באופן כללי ואמר: "מו"מ שצריך להתקיים עם מספר צדדים מצריך אורך רוח. זה לא ייגמר מהיום למחר. צריך לנסות ללבן את הדברים כמה שיותר מראש. הבטחנו לבוחר להקים ממשלת ימין המבוססת על הממשלה הנוכחית". ליהדות התורה כמה דרישות, שעליהן המפלגה לא מתכוונת לוותר. בסביבתו של ליצמן אומרים: "נתעקש על סעיפי הבריאות לא פחות מעל סעיפי הדת. ליצמן יכול לבחור כמעט כל תיק אחר שירצה, אך בחר להמשיך במשרד הבריאות מתוך תחושת שליחות לכלל הציבור. אנו מצפים מכל המפלגות לתמוך בדרישות ליצמן לבריאות. כל אלה שעשו רעש לפני הבחירות על מצב מערכת הבריאות, שלא יותירו את ליצמן לבדו. שיטו כתף לטובת ציבור החולים. מבחינתנו הבריאות היא מעל הכל ולא מדובר בדרישות מגזריות".
 
ביהדות התורה מתנגדים לדרישתו של ליברמן להשלים את חקיקת חוק הגיוס ללא שינויים. כמו כן, הם דורשים לחוקק את חוק יסוד "ערך לימוד התורה", בהנחה שבג"ץ יתקשה לפסול אותו, ולהעביר את פסקת ההתגברות שתאפשר להם לעגן את חוק הגיוס, לכשיעבור, בלי חשש מפני התערבות של בג"ץ.