ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, סיכם עם יאיר גולן על הצטרפותו למפלגה חדשה, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12. לפי הדיווח, ברק מנהל שיחות עם דמויות בכירות בשמאל והציע להם מקומות ריאליים, כאשר איש העסקים קובי ריכטר הוא זה שייתן לו ערבויות. בחדשות 13 צוין כי מדובר בין היתר בח"כים לשעבר במפלגת העבודה.

לפי חדשות 13, אחד מהאנשים שעמם מנהל ברק מגעים הוא היועץ האסטרטגי ליאור חורב. מסביבתו נמסר בתגובה לדיווח בחדשות 12: "ביצה שטרם נולדה לא מחייבת עדיין לקרוא בשם לאפרוח. אנחנו נפגשים עם אנשים טובים, כשיהיה מה להודיע - נודיע".

שלשום קרא ראש הממשלה לשעבר, בראיון באולפן שישי בחדשות 12, לאיחוד בגוש המרכז-שמאל, במטרה להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הראיון, ברק סירב להצהיר כי בכוונתו לשוב לפוליטיקה, אך הבהיר כי אם יעשה זאת, לא יירצה לעמוד בראשות מפלגת העבודה

"הייתה לי יותר מהצעה אחת לעמוד בראש העבודה", אמר ברק, "אבל הגעתי לכלל מסקנה שזה לא נכון לרוץ לראשות המפלגה. החלטתי שאני צריך לבחון את האפשרות להקים מפלגה שכמו שעשינו לפני 20 שנה, שאנחנו לא רוצים לבזבז גרגר של אנרגיה אחד על השני...".

בתוך כך, יו"ר העבודה היוצא, אבי גבאי, התייחס הערב לדיווח בוועידת מפלגת העבודה, ואמר כי "לאורך כל השנתיים האלה ניסיתי לצרף כוחות פוליטיים למפלגה. ובכל פעם פגשתי את אותה התגובה - פחד. פחד של אנשים חזקים שמפחדים מהתרבות שלנו. 'אני מאמין בדרך שלכם', זה גם הם היו אומרים לי. תראו את אהוד ברק ויאיר גולן. הם לא באים. אין להם עמדות אחרות משלנו. מידיעה מלאה".