המתמודדים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, חברי הכנסת עמיר פרץ, סתיו שפיר ואיציק שמולי, נשאו הבוקר (שישי) דברים בפאנל מטעם חוג תלמים במפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים בתל אביב. 



שמולי נואם. צילום: דוברות איציק שמולי
שמולי אמר כי "ראיתי את הראיון עם עמיר פרץ הבוקר, ואני אומר לכם שאני חרד, כי בנקודה הנוכחית הזאת אנחנו צריכים להסתכל גם המשימה של שיקום המפלגה אבל גם על החיבורים שנוכל לעשות מתוך עוצמה. חשוב שנראה את התמונה הגדולה. היכולת של המחנה שלנו לנצח תלויה ביכולת לעשות שיתופי פעולה בלי תנאים מוקדמים. אני מזכיר לכם שהאגו כבר הכשיל אותנו בעבר ויכשיל את היכולת של המחנה לנצח". הוא הוסיף כי "אני לא מתכוון להיגרר למאבקי אגו ולסכסוכים פנימיים. אני מתכוון להיאבק על החיים של המפלגה, מול כל מי שמאיים למחוק אותה".
ח״כ שפיר, לעומת זאת, אמרה: "אני מתמודדת כדי לנצח , לבנות מחדש ולהנהיג את מפלגת העבודה. אני היחידה שמביאה תקווה למפלגה. אעשה את כל מה שיידרש להצלת המדינה ולסיום שלטון נתניהו והליכוד".

"למה צד אחד כל הזמן מתפשר ונלחם ואנחנו מתפשרים, פרגמטיים?" שאלה סתיו את המשתתפים באירוע. "מה זה אומר, להיות פרגמטית, או להתפשר. בואו נדבר רגע תכלס. אתם מוכנים שאתפשר, והילדה שלכם לא תוכל יותר ללכת במכנס קצר ברחוב? שנתפשר? מה, נעשה איזה דיל? את מוכנה שאני אתפשר על זה שהבן החייל שלך, שמוכן לסכן את עצמו למען המדינה, ילך להסתכן על איזו גבעה מבודדת בשומרון כי איזה רב אמר שצריך להיות שם, או שאתם רוצים שהוא ישמור על החיים שלנו ויסתכן רק כשבאמת צריך? על זה להתפשר? על זה שלא יהיה פה בית משפט, שהפוליטיקאים יהיו מעל החוק? או רק חצי? שהם ייקחו שוחד רק ב-200,000 שקל ולא 400? על איזה פשרות אתם מדברים? יש פה הכרעה על הלב של המדינה שלנו. או דמוקרטית, יהודית, ציונית, פתוחה, חופשית או לא - והדבר הכי פרגמטי שאנחנו צריכים לעשות זה להילחם. מעל 4,000 מצטרפים חדשים לדרך שלי בשבוע האחרון ועוד 1,500 ישראלים שהתגייסו לתמוך בקמפיין - דמיינו כמה יצטרפו אלינו כשאהיה ראשת המפלגה".

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ', הודיעה כי לא תתערב ולא תנקוט עמדה הפעם בפריימריז לראשות מפלגתה. בניוזלטר השבועי שלה כתבה לתומכיה: "מעולם לא קרה שישבתי על הגדר, אבל הפעם אני מרגישה שמעורבות שלי, אף שהיא יכולה להטות את הכף, ואולי דווקא משום כך, עלולה לחדד ולהעמיק את השסע הפנימי עוד יותר. לא נכון שאשפוך שמן למדורה. במשבר החיצוני והפנימי העמוק שבו נמצאת מפלגת העבודה, הנאבקת כעת על עצם קיומה – קטטות פנימיות הן אסון ממש. אני בוחרת שלא להיות במקום הזה, גם אם זה לא קל לי ומנוגד לטבעי. יש לנו שלושה מועמדים ראויים, ואני בוטחת בשיקול הדעת שלכם. כל בחירה שלכם לא תהיה בחירה שגויה. לכו להצביע ולהשפיע".