בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הערב (רביעי) את העתירה של חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר נגד שריון מקומות לחברי מפלגת כולנו ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות, זאת לאחר שבית הדין של הליכוד דחה לאחרונה את העתירה שהוגשה בנושא זה.

שופט בית המשפט, מגן אלטוביה, החליט היום לדחות את העתירה נגד שריון משה כחלון ושלושה מחברי הכנסת של "כולנו" ברשימת הליכוד לכנסת ה-22. בכך קיבל השופט את עמדתם של היועצים המשפטיים של הליכוד ושל כולנו שדרשו לדחות את העתירה על הסף.

השופט כתב כי לאחר שקרא בעיון את פסק הדין של בית המשפט העליון של הליכוד, שהחליט באחרונה לדחות את העתירה של שיר וקלנר, ושמע באריכות את טענות הצדדים בדיון שהתקיים היום  הוא החליט "לא בלי היסוס" כי דין הבקשה להידחות.


הבוקר ביקשו בליכוד מביהמ"ש לדחות על הסף את העתירה. היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, הגיש לבית המשפט לקראת הדיון בשמו של ראש הממשלה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו, את עמדת הליכוד לפי יש לדחות את העתירה על הסף. בפתח התגובה לעתירה ציין עו"ד הלוי כי הכלל הוא שבתי משפט אינם מתערבים בהחלטות של בתי דין פנימיים של מפלגות, אלא במקרים קיצוניים וכי מחלוקות בין חברי המפלגה דינם להתברר בתוך מוסדות המפלגה. הוא הסביר כי העותרים לא מיצו את כל ההליכים שעומדים לרשותם בתוך הליכוד. 


כזכור, בית דין של הליכוד בהרכב של חמישה שופטים דחה את העתירות שהגישו ח"כ שיר וח"כ קלנר לבטל את השריונים לכולנו. בעקבות כך עתרו חברי הכנסת לבית המשפט המחוזי בתל אביב.