חברת הכנסת סתיו שפיר קראה היום (חמישי) לאיחוד בין מפלגות העבודה, מרצ וישראל דמוקרטית, זאת בצל הפגישות שנערכו בימים האחרונים בין יו"ר מפלגתה, עמיר פרץ, לבין אהוד ברק וניצן הורוביץ. הבוקר נפגש פרץ גם עם יו"ר התנועה לשעבר, ציפי לבני, ובסיומה מסר: "פגשתי הבוקר את ציפי לבני, יושבת ראש התנועה ושרת החוץ לשעבר. הפגישה הייתה טובה מאוד והתקיימה באווירה חמה וחברית. דנו בהתפתחויות הפוליטיות לקראת מערכת הבחירות הקרובה ובנושאים שעומדים על סדר היום הלאומי של מדינת ישראל".



בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה שפיר: "21 יום. זה זמן לאיחוד. נכון, אנחנו בעבודה רואים בעצמנו מפלגת שלטון. זה לא המצב אך אם נבנה ונשקם, בעתיד נהיה. כעת הדבר הנכון הוא ללכת יחד ולא לאבד מנדטים לייאוש ולאדישות. כחולבן רוצים לקחת מהימין? בהצלחה. אנחנו נבנה שמאל ישראלי חזק. עבודה-מרצ-ברק. מחנה דמוקרטי. 21 יום, איחוד עכשיו".

בסרטון שצורף לציוץ, אמרה שפיר: "21 ימים. זה מה שיש כדי להחליט לבחירות ביחד או לחוד. זה מה שיש. ביחד מקימים את המחנה הדמוקרטי, משלבים ידיים ובונים באומץ את החזית להצלת הדמוקרטיה הישראלית. לחוד? עושים עוד ממה שעשינו בבחירות הקודמות. רק לפני שלושה חודשים".



"הציבור מסתכל על כל הנהגת המחנה ושואל את עצמו על מה בעצם הם כל כך לא מסכימים. ואתם יודעים מה? הציבור צודק", הוסיפה שפיר. "האם אנחנו מסכימים שישראל חייבת להיות יהודית ודמוקרטית? כן. האם אנחנו שכולם כאן שווים? כן. האם אנחנו מסכימים שהביטחון במקום הראשון והדרך הכי טובה להשיג אותו היא לחתור לשלום? כן. והאם אנחנו מסכימים שביבי הולך לחסל את הדמוקרטיה? כן".



את דבריה חתמה באומרה: "בבחירות האלה אנחנו צריכים ללכת בפתק אחד - כחול-לבן, עבודה, ברק ומרצ. להראות שאנחנו מוכנים להקריב כדי לעשות פה את השינוי שכולנו חולמים עליו. אנחנו במפלגת העבודה מחויבים לקחת אחריות ולהוביל את האיחוד".