יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, ייפגש היום (שלישי) בנפרד עם יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, ועם יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, בניסיון לקדם חיבורים בגוש השמאל-מרכז. ואולם, בכירים במרצ מסרו כי "בניגוד לדיווחים, אין שום התקדמות במגעים לאיחוד עם העבודה. הכדור נמצא אצל עמיר פרץ, הוא מכיר את הסקרים והוא צריך לקבל החלטה. מצב שבו יהיו שלוש מפלגות בין כחול לבן למשותפת הוא בלתי מתקבל על הדעת".



בשבוע שעבר נפגש יו"ר העבודה עם הורוביץ ובהמשך גם עם ברק ואף עם יו"ר התנועה לשעבר, ציפי לבני, אך לא הושגה התקדמות במגעים לאיחוד כוחות בין הצדדים.

בתוך כך, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, שמעון שבס, טען הבוקר ב-103FM כי "האיחוד הזה מאוד רצוי, ויוכל להשיג כ־15 מנדטים - חלקם אולי על חשבון כחול לבן. יש כמה מרכיבים שלא הצביעו מספיק בבחירות האחרונות ואיחוד יכול להביא אותם לקלפי".

גם ח"כ סתיו שפיר קראה בשבוע שעבר לאיחוד בין המפלגות. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה שפיר: "21 יום. זה זמן לאיחוד. נכון, אנחנו בעבודה רואים בעצמנו מפלגת שלטון. זה לא המצב אך אם נבנה ונשקם, בעתיד נהיה. כעת הדבר הנכון הוא ללכת יחד ולא לאבד מנדטים לייאוש ולאדישות. כחולבן רוצים לקחת מהימין? בהצלחה. אנחנו נבנה שמאל ישראלי חזק. עבודה-מרצ-ברק. מחנה דמוקרטי. 21 יום, איחוד עכשיו".