חשש בבלפור: שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנתה למיכל פרץ, רעייתו של יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, וביקשה ממנה לומר לבעלה שלא יוותר על ראשות איחוד מפלגות הימין לשרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש, איילת שקד. ואולם, מטעמה של שרה נתניהו נמסר בתגובה כי "הטענה על פרטי השיחה, שלכאורה התקיימה, היא בדיה וסיפורי מעשייה". 



כאמור, לאחר המכה הקשה שספגה מפלגתם בבחירות הקודמות, לקראת הסבב השני בספטמבר, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט ושקד הסכימו כי ירוצו בשנית יחדיו במסגרת מפלגת הימין החדש, כשהשרה לשעבר היא זו שתעמוד בראשה. בתגובה כתב הרב פרץ בחשבון הטוויטר שלו: "שמח לראות שאנשי הימין החדש מגיעים להסכמה ביניהם. עכשיו הגיע הזמן לאיחוד אמיתי בימין. איילת ונפתלי, מוזמנים כבר הערב למו"מ לאיחוד".
בעקבות הריצה המחודשת של השניים, היו אמורים להיפגש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך כדי לדון בהתפתחויות, אך הפגישה בוטלה. נתניהו הסביר לאחר שנודע על ביטול הפגישה כי "קיבלתי כמה פניות מאנשים בימין שאומרים: 'אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 5-6 מנדטים, ונחזור שוב פעם לבחירות'. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".
 

פרץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
פרץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


לפני כשבוע וחצי נשאל יו"ר הבית היהודי על אפשרות לפיה שקד תוביל את המפלגה המאוחדת, ואמר: "זה לא הכל מנדטים, זה לא הכל סקרים. לציונות הדתית יש דרך ומתווה הדרך והעומד בראש הדרך צריך להיות בן הציונות הדתית ולצידו אפשר שתהיה איילת". 
 

כזכור, בתחילת החודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי נתניהו הטילה וטו על שריונה של שקד בליכוד. על פי הדיווח, במהלך כינוס של ראשי הקואליציה, בו ניסו הצדדים לדון בתרחישים הפוליטיים האפשריים, אמרה אשת ראש הממשלה לבעלה כי "איילת שקד לא תהיה בליכוד. נקודה". בליכוד הכחישו את הדיווח. 



מסביבת אשת ראש הממשלה נמסר: "שרה נתניהו ורעיית השר פרץ נפגשו בחטף ובאקראי בחתונה רבת משתתפים. השתיים התחבקו קצרות כשסביבן קהל גדול וקבעו להיפגש בהמשך. הטענה על פרטי השיחה שלכאורה התקיימה היא בדיה וסיפור מעשייה".