לאחר שהכריזה כי תוביל את מפלגת הימין החדש בבחירות הקרובות, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התקשרה הבוקר (שני) ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ושוחחה עמו על איחוד בין מפלגות הימין הקטנות. כמו כן, השניים קבעו להיפגש בימים הקרובים. 



מטעמה של שקד נמסר כי "בין השניים התקיימה שיחה טובה שעסקה בצורך להביא בהקדם לאיחוד משמעותי של המפלגות שמימין לליכוד על מנת להבטיח את הצלחת המחנה הלאומי כולו בבחירות הקרובות". לדברי יו"ר הימין החדש, "האחריות לאחדות נמצאת על הכתפיים שלנו, זהו צו השעה. אני מתכוונת לעשות הכל כדי שזה יקרה".



כאמור, לאחר המכה הקשה שספגה מפלגתם בבחירות הקודמות, לקראת הסבב השני בספטמבר, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד ירוצו בשנית יחדיו במסגרת מפלגת הימין החדש, כששקד תעמוד בראשות המפלגה. בהצהרה לתקשורת שמסרה שקד אמש בכפר המכבייה, היא הציגה את תוכניותיה להמשך חייה הפוליטיים. במסגרת נאומה, אמרה השרה לשעבר כי "אני אוביל את הימין החדש, ואני קוראת למפלגות מימין לליכוד להתחבר".
 

פרץ. צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
פרץ. צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בעקבות הריצה המחודשת של שקד, היו אמורים להיפגש אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך כדי לדון בהתפתחויות, אך הפגישה בוטלה. נתניהו הסביר לאחר שנודע על ביטול הפגישה כי "קיבלתי כמה פניות מאנשים בימין שאומרים: 'אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 5-6 מנדטים, ונחזור שוב פעם לבחירות'. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".
בתוך כך, שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, פנתה למיכל פרץ, אשתו של יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, וביקשה ממנה לומר לבעלה שלא יוותר על ראשות איחוד מפלגות הימין לשקד. נתניהו מצדה הכחישה את הדיווח, ואמרה כי "הטענה על פרטי השיחה, שלכאורה התקיימה, היא בדיה וסיפורי מעשייה".