במפלגת העבודה אמנם בירכו הבוקר (חמישי) על חבירת ישראל דמוקרטית למרצ, ואמרו כי מדובר במהלך שימנע אובדן קולות, אך מנגד זעמו על חברת הכנסת סתיו שפיר, שתמוקם במקום השני ברשימה החדשה. מזכ"ל העבודה, ערן חרמוני, אמר למעריב: "עליה להחזיר את המנדט ולהתפטר מהכנסת". 



"לא כל אחד יודע להפסיד בכבוד", אמר חרמוני בפתח דבריו. "סתיו שפיר התמודדה רק לפני שלושה שבועות בפריימריז על הנהגת מפלגת העבודה, והפסידה בבחירות. היה מצופה ממנה לכבד את התוצאות, להתייצב לצידו של היו"ר הנבחר ולפעול להצלחתו והצלחת המפלגה, אך היא בחרה לפעול באופן הפוך לחלוטין".

לדבריו, "מי שאיננה יודעת להפסיד בבחירות, לא יודעת דמוקרטיה מהי ומוכיחה בהתנהגותה כי המילה דמוקרטיה היא עבורה מילה ריקה מתוכן. 

לאחר שאבי גבאי נבחר ליו"ר המפלגה, עמיר פרץ שהתמודד מולו, התייצב לצידו ונלחם למען המפלגה בבחירות. כך נוהג נבחר ציבור. רק מי שיודע לכבד הפסדים בבחירות דמוקרטיות, יודע גם לנצח".

"כמזכ"ל המפלגה", המשיך חרמוני, "אני רואה בחומרה רבה את התופעה הזו של מי שאיננה יודעת לכבד תוצאות של בחירות דמוקרטיות ועושה דין לעצמה, וזאת אחרי שמשך שנים נהנתה ממפלגת העבודה ומהזכות לכהן מטעמה בכנסת ולצמוח. האבסורד שהמהלך האנטי-דמוקרטי מתעטף בשם דמוקרטי. כיצד מי שאיננו נוהג בסטדנרטים דמוקרטיים יוכל להיאבק על הדמוקרטיה הישראלית מול נתניהו? כיצד מי שפועלת באופן אנטי-דמוקרטי, תוכל להטיף על ערכי הדמוקרטיה לעם ישראל?".



ואולם, בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם המפלגה, נמסר: "אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ, המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז- שמאל. החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו".