חבר הכנסת איציק שמולי התראיין הבוקר (חמישי) לתוכנית "הקבינט" ב-103FM והתייחס לאיחוד של "ישראל דמוקרטית" עם "מרצ": "הלילה ברק וזנדברג התחברו כי הם מסוגלים לראות את התמונה הגדולה ואותה תפיסה צריכה להיות בכל המחנה של המרכז-שמאל. האם אין בתוך המחנה חשבונות אישיים ופערים אידיאולוגיים? בוודאי שיש, אבל יש מטרה גדולה לנוכח הימים האלה ונוכח ההזדמנות למועד ב' בבחירות האלה ולהחליף את השלטון". 



הציעו לך להצטרף?

"בוודאי שכן. היו לי שיחות עם ברק וגם עם מקורביו. אמרתי לא כי מה שמעניין אותי כרגע הוא מפלגת העבודה. ניתן עדיין להשפיע על המפלגה שלי לעשות את הדבר הנכון, יש פערים אבל אם בסופו של דבר אחת המפלגות תרד מתחת לאחוז החסימה כל המחנה כולו ייצא מופסד".



שמולי התייחס גם לעובדה כי ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, ושותפתו החדשה, אורלי לוי אבקסיס, לא מעוניינים בחיבורים נוספים: "לוי אבקסיס פרלמנטרית טובה, גם בתחום החברתי. הצטרפותה למפלגת העבודה מחייבת אותה בחלק מעמדות המפלגה. כרגע החסם העיקרי הוא ההחלטה של פרץ ולוי אבקסיס שלא לצרף עוד מפלגות ולא לעשות עוד חיבורים. ועידת מפלגת העבודה מתכנסת ערב אחד לפני סגירת הרשימות, זה מעשה לא תמים, לא נוכל לשנות את ההחלטה הזאת. כל זה מונח לפתחו של יו"ר המפלגה. אני מקווה שלאור שינוי הכוחות בלילה האחרון נחשב מחדש את המסלול".



נשארת לבד במפלגת העבודה. מה מתבשל? 
"בינתיים, נראה מה יוליד יום. מפלגת העבודה צריכה להחליט לאן פניה, בכל זאת קרה שינוי גדול הלילה. מאז ומתמיד תמכתי בחיבורים, מפלגת העבודה צריכה להיות חלק מחיבור גדול והחיבור עם לוי אבקסיס הוא סופר מבורך מבחינתי". 







לבסוף התייחס חבר הכנסת לעתידו במערכת הבחירות הנוכחית: "אני לא מונע מתוך פחד אלא מתוך רצון לעשות את הדבר הנכון. אני מחויב למפלגה, גדלתי על הפוסטרים שלה, אבל המפלגה שלי לוקחת קו למקום שאני לא מוצא אותו כנכון. מצד שני, אני מודע למשמעות של עזיבה שלי לכן הדילמה לא פשוטה, אני לוקח הכל בחשבון, המצב כרגע הוא לא פשוט ואצטרך לקבל החלטות חדשות. יכול להיות שבעוד חודשיים פחות כמה ימים המותג של מפלגת העבודה לא יהיה קיים יותר. אני לוקח הכול בחשבון ובשבוע הבא צפויה לי דילמה לא פשוטה. אני מקווה לקחת את המפלגה לכיוון הנכון, אבל היה ולא - אצטרך לקבל החלטה קשה".
 
אולי תמצא את עצמך במפלגה שהיא שותפה פוטנציאלית של נתניהו לממשלה עתידית. 
"אני שומע את זה מיותר מדי כיוונים. בשיחה שלי עם פרץ הוא פסל את זה. אני מבין את המצב, ומתנגד לו וזה חלק ממערך השיקולים". 
 
אם רגע לפני סגירת הרשימות מפלגת העבודה לא הולכת לחיבור ויש לך אופציה אחרת אתה עושה ויברח? 
"האם אני אתחיל לעשות אולטימטום ברדיו לראש המפלגה שלי? ברור שזה לא נכון. היה וזה לא יצליח אצטרך לעשות חושבים". 
 
סתיו שפיר ואתה צהובים אחד לשני, האם מאז יישרתם את ההדורים? 
"לא דיברנו מאז, מבחינתי ברגע שהפריימריז נגמרו הם נגמרו. אני מאחל לה בהצלחה".