יושב ראש המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, התראיין הבוקר (שלישי) לאילה חסון ב-103FM והתייחס לאפשרות שבראשות המחנה הדמוקרטי יעמוד יושב ראש אחר. "יש הרבה שמות וספקולציות והמון ספינים. בסוף עשינו רשימה בהרכב מאוד יפה וזה מתקבל מצוין בציבור. חלק גדול מהשמות הם ניסיון לדיס-אינפורמציה. אנחנו כבר משיקים את הקמפיין. אני הייתי הראשון שקרא לחיבורים ומאד דחפתי לעניין הזה. וזה בדיוק מה שעשינו אבל פרץ בחר כיוון אחר לגמרי ולכן מפלגת העבודה נראית כפי שהיא נראית. עשינו את החיבור הגדול בשמאל ושם אנחנו נמצאים, מחר-מחרתיים נגיש את הרשימות ובעוד חודש וחצי נראה מה יהיה.

בחנו את השקת החיבור שלכם בערוץ 13 וקיבלתם 12 מנדטים, אתם בוחנים את הדבר הזה?
"אין לנו סקרים חדשים מאז אבל אני רואה את האנשים שמטלפנים ומנסים להצטרף. זה נמשך ואפילו מתגבר. כשמסתכלים סביבנו אנחנו אופציה מאוד בולטת".

לדעתך יהיו עוד שינויים ברשימה?

"לא נראה שיש משהו קונקרטי על הפרק, מתקרבים לישורת האחרונה".

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס. צילום: אבשלום שושני
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס. צילום: אבשלום שושני


 
פורסם בחדשות 13 שיש עימות ראשון בצמרת: אודי פרידן וזיו קורן שליוו את הקמפיין עוזבים את מפלגת השמאל החדשה על רקע חילוקי דעות.
"אני לא מכיר אפילו את האנשים האלה. כרגע הקמפיינרים שלנו הם רון אסולין ויש צוות של השותפים החדשים. אנחנו עובדים על גיבוש מטה, תרשימי זרימה". 
לא שקלת לתת לברק את המקום הראשון?
"ברק אמר שהוא מוכן להציב את עצמו במקום העשירי, שהוא מעוניין באיחוד רחב וזאת גישה יפה וראויה. הוא קמפיינר מצוין והוא יודע לעשות דברים חזקים ויש לו המון ניסיון ולכן הוא חלק מהנהגה משותפת של המחנה הדמוקרטי".

 
 
כזכור, המחנה הדמוקרטי הוקם מאיחוד בין המפלגות "מרצ" ו"ישראל דמוקרטית" כאשר גם סתיו שפיר ממפלגת העבודה ויעל כהן פארן מהרשימה הירוקה שותפות לאיחוד. את הרשימה מוביל החדשה יוביל הורוביץ בעוד שאהוד ברק בחר לעמוד רק במקום ה10.

מיוזמי האיחוד נמסר כי הם "מאמינים שהקמת ׳המחנה הדמוקרטי׳ היא צעד ראשון והכרחי במשימה להחזיר את מדינת ישראל למסלול". כמו כן, כל הצדדים להסכם הקמת המחנה הדמוקרטי התחייבו לא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו בשום תנאי. קווי היסוד של האיחוד כוללים "חתירה לשלום והסדר מדיני תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ביטול של חוק הלאום, צמצום פערים כלכליים והגברת שוויון".