יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציג הערב (שלישי) במהלך אירוע הצגת רשימת מפלגתו לכנסת ה-22 את נשיא ההסתדרות הרפואית העולמית, פרופ' ליאוניד אידלמן, מי שמיועד, לדבריו, לתפקיד שר הבריאות הבא. בהתייחס לשותפות המועדפות עליו להרכבת הקואליציה הבאה, אמר ליברמן: "מי שיגיד לא לאחדות - לא נמליץ עליו לנשיא. המפלגה הראשונה שתגיד כן לאחדות - עליה נמליץ".



"אין הבדל בין הליכוד לכחול לבן", קבע ליברמן. "אין הבדל בין נתניהו וגנץ. שניהם מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים והעבודה. לא נהיה שותפים לממשלת הלכה, לא נהיה שותפים לממשלה צרה, ויכול להיות שישראל ביתנו תהיה אחת מהמפלגות הגדולות, אני לא פוסל אפשרות כזו בכלל".

בתוך כך, הוא הבהיר כי מפלגתו מעוניינת גם בתיקי הפנים והבריאות: "בנוסף לתיק הביטחון ותיק הקליטה, נדרוש את משרד הבריאות ומשרד הפנים. לגבי מצבה של מערכת הבריאות לא צריך לדבר הרבה. המערכת חולה מאוד. אותה סבתא ששכבה במסדרון בשנת 1999 - עדיין שם. חלה התדרדרות לאחרונה במערכת הבריאות. מי שאחראי לכך הוא ליצמן".

ליברמן. צילום: אבשלום ששוני
ליברמן. צילום: אבשלום ששוני




יו"ר ישראל ביתנו הכריז גם כי הוא מתכוון לחוקק חוק חובת הצבעה בבחירות, וציין כי "אחת הסוגיות שחייבים לטפל בה זו סוגיית קצבאות הילדים. זו אחת הסיבות שבגינן אנשים לא יוצאים לעבודה. צריך לעודד עבודה ולא בטלה. לכל המשפחות העובדות להן יש ילדים, יש להעניק נקודות זכות". ליברמן אמר גם כי ישראל ביתנו תדרוש שכל סיוע למערכת החינוך החרדית תותנה בלימודי ליבה, וכי מפלגתו תדרוש את יישום דו"ח חיים צדוק ז"ל, קרי פירוק המועצות הדתיות והקמת מחלקות לשירותי דת בכל רשות מקומית, במקום המועצות. בנוסף, כך לדברי יו"ר המפלגה, ישראל ביתנו תפעל להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים וגיור על ידי רבני ערים כחלק מהדרישות בהסכמים הקואליציוניים, ובנוסף תפעל לביטול חוק המרכולים.

הקרב על "הקול הרוסי נמשך"


בתוך כך, ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרב מול ליברמן על "הקול הרוסי" בבחירות הקרובות ובזמן הכנס שערכה ישראל ביתנו, נפגש רה"מ עם עם ישראלים דוברי רוסית בפאב היודלה בראשון לציון:
 
״איווט ליברמן אמר אתמול בגלי צה"ל בעברית שהוא הולך להמליץ על בני גנץ. הוא רוצה את בני גנץ כרה"מ. אם מצביעים לליברמן מצביעים בעצם לממשלת שמאל. אהוד ברק כשר ביטחון, יאיר לפיד כשר חוץ, ואם מישהו רוצה להבטיח ממשלת ימין ולא גנץ אז יש רק הצבעה אחת: רק ליכוד. רק ליכוד. ליכוד אחד גדול ימנע ממשלת שמאל", אמר נתניהו.