לוועדת הבחירות המרכזית הוגשו היום (חמישי) מספר עתירות לפסילת מועמדים ברשימת "עוצמה יהודית", וכן את הרשימה כולה. מפלגת "כחול לבן" הגישה לוועדה עתירה לפסול את מועמדותו של יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, מלהתמודד לכנסת בשורות מפלגת עוצמה יהודית, בבקשה שאליה צורפו כנדרש חתימות של שליש מחברי מליאת ועידת הבחירות המרכזית. באופן דומה, גם במפלגת העבודה-גשר עתרו בבקשה לפסול את עוצמה יהודית. מליאת ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר תדון בבקשות פסילה של הרשימות לכנסת ה-22, ביום רביעי, ה-14.8.19.


בעתירה נאמר כי מי "שהוויתו, עמדותיו, התבטאויותיו ומעשיו חותרים תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, מי שמסית לגזענות באופן שיטתי, מי שמבקש ללבות שנאה בין חלקים שונים של החברה בישראל הרי שמכוח חוק יסוד: הכנסת ולשם ההגנה על ערכי היסוד של מדינת ישראל - יש למנוע את התמודדותו בבחירות".
גופשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גופשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם חה"כ עיסאווי פריג' ורשימת המחנה הדמוקרטי עתרו כדי לפסול את גופשטיין אך גם את רשימת "עוצמה יהודית" כולה. המרכז הרפורמי לדת ומדינה בקשו לפסול את ראשי עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובן ציון גופשטיין.


מעוצמה יהודית נמסר בתגובה כי הם יבקשו לפסול את מפלגת כחול לבן", זאת "בגלל גזענות" המיוחסת, לדבריהם, לח"כ יאיר לפיד, ואת "הרשימה המשותפת" בגין "תמיכה בטרור, גזענות נגד יהודים ושלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית

בקשה נוספת שמגישים בעוצמה יהודית היא נגד הרשימה הערבית המשותפת. בעתירה לוועדת הבחירות ייטענו בעוצמה יהודית כי חברי הרשימה המשותפת תומכים בטרור, שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ופועלים בגלוי להשמדתה.