ליו"ר וועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר הוגשה היום (שני) תלונה נגד שרת התרבות והספורט, מירי רגב, על כך ש"בניגוד לחוק דרכי תעמולה" היא נכנסה למגדל המציל בחוף ראשון לציון והשתמשה במערכת הכריזה כדי לעשות תעמולת בחירות עבור הליכוד בקרב המתרחצים.

העותר עזי נגר, המגדיר עצמו כפעיל חברתי ופעיל ציבור שמודאג מכרסום ופגיעה בחוקי המדינה, הסביר בתלונתו כי "ב-20 באוגוסט הגיעה השרה רגב עם אולפן השידורים הנייד של הליכוד לחוף הים בראשון לציון. מאחר שמכונית האולפן השקוף לא יכלה להגיע לחוף, החליטה השרה להגיע בעצמה לחוף, עלתה לסוכת המציל, שהיא נכס ציבורי, הפריעה למציל בעבודתו, סיכנה חיי אדם והחלה לדבר ברמקול למתרחצים בחוף ולעשות תעמולה אסורה".



הוא צירף לתלונה סרטון שהעלתה השרה לרשתות החברתיות המתעד אותה כורזת למתרחצים בחוף הים. התלונה הוגשה גם נגד השר זאב אלקין בתוקף היותו הממונה על החופים במדינת ישראל, ועל ראש עירית ראשון לציון שסוכת המציל נמצאת בתחום שיפוטו. העותר סיפר כי פנה במכתב ללשכתה של השרה רגב, אך קיבל תשובה לקונית, בה נמסר: "נחזור אליך בתוך 14 ימי עבודה".


"לאור אי ההיענות של המשיבים והיותנו בתקופת השיא של תעמולת הבחירות ומחשש צופה פני עתיד להישנות המעשים האסורי,ם, מבקש העותר להוציא צו מניעה כנגד הפרה של חוק דרכי תעמולה כדי למנוע השינות מקרים דומים בתקופה שנותרה עד לבחירות", נכתב בעתירה.