ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, חשף הבוקר (שני) ברדיו צפון 104.5 כי קצינים בצה"ל סיפרו לו שתכנית מיגון הצפון לא יצאה לדרך בשל העובדה שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, היה זה שקידם אותה. לדבריו, "דיבר איתנו הרמטכ"ל ואמר לנו - יש בעיה לגבי המיגון, ולא יהיה שום דבר עד אחרי הבחירות. אמרו לי קצינים שבגלל שזו תכנית של ליברמן, והוא זה שקידם אותה, עצרו את הכל. סליחה, פוליטיקה לא תהיה על הגב שלנו". 



ראש עיריית נהריה, אלוף משנה במילואים רונן מרלי, הוסיף: "המיגון בנהריה הוא בפער של 30 אחוז, יש בתים ללא ממ"דים ומקלטים, יש תכנית מיגון שלצערי לא יוצאת לפועל. התכנית הייתה אמורה להיות בינואר 2019, התחייבנו לחמישה מיליארד שקלים בפריסה של עשור, אבל בגלל שאין ממשלה הכל נעצר. צריך לזכור שאנחנו בלי ממשלה בפועל, אנחנו צריכים את ראש הממשלה".


 


בתחילת חודש בפברואר הופתעו ראשי יישובי קו העימות בצפון לגלות כי התוכנית המדוברת הוקפאה. כזכור, הנושא זכה לביקורות קשות, זאת לאחר פרסומים שונים בהם נחשפו הליקויים במערכות המיגון. בין הנתונים המדאיגים פורסם כי ישנם תושבים ביישובים צמודי גדר שלא מצליחים לשמוע את האזעקות, כיתות כוננות בלתי מצוידות, מחסור במכשירי קשר ובניינים לא ממוגנים.
 
מליברמן נמסר בתגובה: "אני לא מעלה על דעתי שבגלל נקמנות אישית מקריבים את ביטחונם של תושבי הצפון. בכל אופן מפלגת 'ישראל ביתנו' דרשה במשא ומתן הקואליציוני לאחר ה-9 באפריל את יישום התכנית ותדרוש זאת גם במשא ומתן העתידי. אחד מהתנאים של מפלגת ישראל ביתנו לכניסה לקואליציה הבאה תהיה יישום תכנית מיגון הצפון".