הבליץ התקשורתי המסורתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים שלפני הבחירות שב, ובגדול. לאורך סוף השבוע התראיין לכלי תקשורת רבים, ובין השאר העניק ראיונות למשדרי האקטואליה של מוצאי שבת בשלושת הערוצים הגדולים. בתום השידורים, שדרן 103FM ינון מגל נותר נפעם, וכינה את נתניהו כמה וכמה פעמים "מלך". העיתונאי בן כספית, שותפו להגשה הבוקר (ראשון) לא הצליח להתאפק מלהגיד למגל בדיוק מה הוא חושב עליו.



מגל סיפר כי אחרי שראה את ראיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא נותר לי אלא לצעוק 'ביבי ביבי' ולרוץ לקלפיות - אבל היה סגור. אתה רואה דריכות, פוקוס, דיוק. ליגה אחרת".



כספית מתח ביקורת על כלי התקשורת שנתנו לנתניהו במה, וגם תהה מה גרם לרה"מ, שקרא להחרמת "קשת 12", להופיע על מסכי הערוץ. "לפני דקה וחצי הוא קרא לישראלים להחרים את הערוץ הזה", אמר, "עצוב לי על התקשורת".



 


בהמשך תקף כספית את מגל, וטען כי "הליכודניקים של פעם הפכו לשמאלנים בפה ג'ורה שלך". כשנשאל למי הוא מתכוון להצביע הודה כי הוא מתלבט בין ארבע מפלגות שונות, וכי לא היה פוסל את ימינה אילולא התחברה לפרץ ולסמוטריץ'. "אני מודיע לך שאם בנט ושקד לא היו מתחברים להזויים, הייתי שוקל להצביע להם", אמר והוסיף, "רואים שאף פעם לא היית עיתונאי, אתה הרי לא עוסק בעובדות. יש עובדות בין סיקור לפובליציסטיקה. יש לי אהדה גדולה לאביגדור ליברמן, לאיילת שקד ולנפתלי בנט, ליועז הנדל, צביקה האוזר ומשה (בוגי) יעלון, וגם לעמיר פרץ. אני בהתלבטות".


בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


מגל לא נבהל מההתקפות, וחיזק את נתניהו: "מה שיש לביבי אין להרבה אנשים. יש לו את היכולת לעמוד מול אנשים. זה ברור שיש סוג של קן הקוקייה בבלפור, אבל זה גם ברור שהוא גאון. לאנשים גאונים יש גם יציאות מוזרות. גאון בהנהגה שלו. יש שרה ויאיר מצד אחד, אבל מצד שני יש את טראמפ, את פוטין, יש סיפוח בבקעה וברית הגנה ויש לקחת את ישראל לבימת ההיסטוריה בחזרה".

כספית: "אתה ליצן חצר פתטי".

מגל: "למה ליצן? מה לא נכון במה שאמרתי"? 

כספית: "שום דבר לא נכון במה שאמרת. הוא לא גאון. הוא מוכשר. ברית הגנה זה קשקוש של טראמפ. זה גרם הרבה יותר נזק מתועלת. גאון באיראן? איראן קרובה להסכם צבאי יותר מאשר בתקופת אובמה. ההסכם בעייתי. הוא מלא חורים אבל הוא נותן לנו שקט לעשר שנים. עכשיו טראמפ הולך לפגוש את רוחאני".