האם הרשימה המשותפת תחרוג ממנהגה ותמליץ על יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה בפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין מחר? 13 חברי הסיעה, שמורכבת מהמפלגות חד"ש, תע"ל, רע"מ ובל"ד, התכנסו הערב (שבת) בכפר קאסם במטרה לדון בסוגיה שיכולה להכריע את זהות ראש הממשלה הבא, ובוודאי לתת לגנץ יותר ממליצים מאשר יריבו המרכזי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בסיום הפגישה הודיע יו"ר תע"ל ואחד המובילים ברשימה המשותפת, אחמד טיבי כי הצדדים לא הגיעו להסכמה.



"הסתיימה ישיבת הסיעה לדיון ערב הפגישה עם הנשיא ריבלין", אמר טיבי והוסיף, "היה דיון מעמיק ורציני. לא התקבלה החלטה. מחר ייפגשו ארבעת ראשי המשותפת לישיבה מכרעת לפני הפגישה עם הנשיא בנוגע להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה". טיבי אמר עוד כי הרשימה המשותפת לא בהכרח תמליץ על גנץ והסביר: " לנו דרישות לציבור הערבי מצד אחד בנוסף להחלטה שלנו לעשות הכל כדי להפיל את נתניהו". ח"כ סעיד אלחרומי מסיעת רע"מ התייחס גם הוא לסיכויי האיחוד ואמר ל"מעריב": "הכיוון חיובי, אולם זה תלוי גם בגנץ. אנחנו לא נכשיל אותו, אך גם לא נאכזב את ציבור הבוחרים שלנו".



מוקדם יותר היום נפוצו דיווחים כי  המפלגות החליטו לתמוך בגנץ פה אחד, אך טיבי, הכחיש את הדיווחים ואמר כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. במקביל לכך, מקורות מסרו למעריב כי הדיון שמתנהל העלה חילוקי דעות בסוגיה והוויכוח בנושא "רציני". עוד ציינו המקורות כי בל"ד, שנחשבת למפלגה הבדלנית ביותר בין הארבע מתנגדת להמלצה על גנץ, אך גם בשאר המפלגות ישנה התנגדות להמלצה על גנץ. המקורות הוסיפו כי "גם התומכים מעלים תנאים וישנן הצעות שחוצות מפלגות של מרכיבי הרשימה המשותפת".





כזכור, תוצאות הבחירות שנערכו ביום שלישי האחרון השאירו את המערכת הפוליטית הישראלית במלכוד, כאשר גוש הימין והמפלגות החרדיות קיבל 55 מנדטים וגוש השמאל - מפלגות ערביות 57, עם זאת - הנטייה הבטלנית של המפלגות הערביות הטילו ספק ביכולתו של גנץ להשיג את כל 57 הממליצים. עם זאת, גם המלצה של הרשימה המשותפת על גנץ יכולה לסבכו פוליטית, בעיקר מול לשון המאזניים בבחירות האחרונות - אביגדור ליברמן ומפלגתו ישראל ביתנו, שבלעדיו אף אחד מהצדדים לא יכול, בשלב זה להקים ממשלה. ליברמן מתנגד בחריפות לרשימה המשותפת, אותה הוא מגדיר כלא נאמנה למדינה, ולא ברור אם המלצה מצד הרשימה המשותפת לא תרחיק את ליברמן מגנץ, ותשלח אותו לזרועות נתניהו.

יש לציין כי עד כה לא נקבעה ישיבה של ראשי הרשימה עם המועמד לראשות הממשלה, אם כי איש לא פסל את האפשרות שישיבה כזו תתקיים, וגורמים ב"כחול לבן" מסרו ל"מעריב", כי "עד רגע זה, לא מתוכננת פגישה עם ראשי הרשימה המשותפת".