לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם - גיל קופטש.



גיל קופטש, מתמודד במסגרת הפריימריז של מרצ

הכר את המועמד, גיל קופטש

שמי גיל קופטש, נשוי פלוס 2. סטנדאפיסט וכוכב טלויזיה בדימוס. אמן יוצר ומרצה ליהדות מודרנית. מתמודד במרץ על משבצת הפנים החדשות. 


למה לבחור בי: "כשהייתי צעיר הפכתי את המדינה במאבק נגד החרדים. הם רצו לצנזר אותי, להעיף אותי מהטלוויזיה ולקחת לחילונים את הזכות לעסוק בתורה. כשהתבגרתי, הפכתי את המדינה שוב, הפעם לכיוון ליגליזציה. אני וחבריי לעלה ירוק, למרות שלא נכנסנו לכנסת. עשינו מהפכה גדולה בתחום". 



"היום אני רוצה לחולל מהפך בתפיסה שלנו את השמאל. לא שמאל מתרפס. לא שמאל שתומך ב-BDS. ולא שמאל חסר הומור. אלא שמאל ציוני, שבאמת פתוח להקשיב לכל הדעות. אני מבטיח שאמריץ את מרץ. להיות הקול של השמאל ולגייס את הפה המלוכלך שלי כנגד המיריגביזם והחזניזם". 



כמובן שגם נכניס קצת יותר הומור לכנסת: "אז אם אתם כמוני בעד זכויות אדם, לגליזציה והכי חשוב בעיניי בעד יהדות מאירת פנים וסובלנית, אז אני האיש שלכם בכנסת. מה לא יודעים עליי תגלו בסרטון".