לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם - ניר אבישי כהן. 




ניר אבישי כהן, מועמד בפריימריז של מפלגת מרצ

"נולדתי ב-1981, גדלתי ועודני מתגורר, במושב אלמגור (בצפון הכנרת). אני בעל תואר ראשון בהיסטוריה, מדעי המדינה ויחב"ל, ותואר שני בחינוך לפעילות גופנית ואורח חיים בריא.

שירתי כקצין לוחם בגולני ובמסגרת המילואים פיקדתי על פלוגת לוחמי חי"ר. לאחר מכן שירתי חמש שנים בתפקידי אבטחה ופיקוד שונים בארץ ובחו"ל במסגרת שירות המדינה. כיום אני סמג"ד במילואים בדרגת רס"ן.

מסיום שירותי הצבאי פעלתי למען זכויות אדם, נגד הכיבוש ובעד דו קיום עם ערביי ישראל ועם שכנינו הפלסטינים. שלום וכינון מדינה פלסטינית בגבולות 1967 לצד מדינת ישראל הינו צעד הכרחי לעתיד שני העמים. עלינו לפעול לסיום המצור על רצועת עזה ושיפור המצב ההומניטרי של תושביה. המאבק בכיבוש חייב להמשיך ולהיות בראש סדר העדיפויות של מרצ. אפעל להעמיק את תמיכת המפלגה בארגוני השלום השונים ולהיות הקול שלהם בכנסת.

אני חבר הנהלת מרצ ומיוזמי ומקימי פורום מרצ לקידום שותפות פוליטית יהודית-ערבית, ומתפקד כיו"ר הפורום. מספר שנים לאחר שחרורי משירות קבע העדתי על עוולות הכיבוש בפני ארגון 'שוברים שתיקה', ואני גאה להיות הקצין בעל הדרגה הבכירה ביותר (לצד רס"נים נוספים) שהעיד על פעולותיו בשטחים הכבושים". 

פרט אחד שלא ידעתם עלי: סיימתי 7 פעמים את תחרות איש הברזל והשתתפתי במעל ל-50 מרתונים.