לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: מהרטה ברוך רון.



מהרטה ברוך רון, מתמודדת בפריימריז של מרצ



"אני מהרטה ברוך רון, בת 44, נשואה + שלושה ילדים. פרצתי לתודעה הציבורית בשנת 2005 כשהשתתפתי בעונה הראשונה של ״השגריר״ בערוץ 2, בה זכיתי במקום השני. בשנת 2013 מוניתי לסגנית ראש עיריית ת״א מטעם סיעת מרצ והייתי ממונה על תיקי הרווחה והשירותים החברתיים. אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בסוציולוגיה מאוניברסיטת חיפה".



"כסגנית ראש העיר פעלתי לחיזוק שירותי הרווחה ואוכלוסיות הרווחה ונאבקתי למען פתרון צודק אחד עבור מבקשי המקלט בעיר. קידמתי שוויון הזדמנויות והקטנת פערים חברתיים והובלתי טיפול בבעיית שיטור היתר בקרב יוצאי אתיופיה בעיר".



"בגיל עשר עליתי לארץ במבצע משה במסע רגלי מאתיופיה, דרך סודן לישראל. עבור ההורים שלי והדור שלי, ארץ ישראל הייתה הגשמת החלום. עבור ילדיי, דניאל, גיא ותום, שוויון בין כל אזרחי המדינה, בניית חברה צודקת, לא גזענית ושואפת לשלום - תהיה הגשמת החלום החדש".



"דווקא כעולה מאתיופיה, ראיתי וחוויתי איך עשייה ציבורית למען הציבור יכולה באמת לשנות את החיים. למשל, יאיר צבן כשר הקליטה דאג שכל העולים יוכלו לרכוש דירות במשכנתא ממשלתית נוחה מאוד ובתקופת אמנון רובינשטיין כשר החינוך ניתנו לעולים מלגות לימודים מלאות. מרצ תמיד הייתה בצד של האוכלוסיות המוחלשות בחברה והצליחה לייצר עבורם שינויים אמיתיים".



"אני חברת מרצ גאה, כי מרצ היא הביטוי הכי עמוק לישראליות שלי שמאמינה בערך האדם, ללא הבדל דת, גזע ומין. לשרת את הציבור הישראלי כחברת כנסת של מרצ יהיה הניצחון הגדול ביותר שלי כישראלית, על הגזענים והאנטי דמוקרטיים".



"אני אתיופית גאה, זאת הקהילה ממנה באתי והיא סיפור חיי, אבל לכנסת אני מגיעה כדי להיות נציגת דרך השוויון, הצדק החברתי והשלום. קול השוויון יכול להיות רק במפלגה שערכיה, שורשיה ותפיסת עולמה היא שוויון מלא".



"מפלגה שמחוקקת חוק לאום גזעני - לא יכולה להיות קול השוויון. מי שגזען כלפי ערבים - לא יכול להיות קול השוויון. מפלגות שבורחות מהצבעות בעד זכויות לקהילות הלהט"בים - לא יכולות להיות קול השוויון. קול השוויון זה מרצ - ואני רוצה להוביל את קול השוויון שם".