לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: עלי סלאלחה.



עלי סלאלחה, בן 66, מחנך ומנהל, מתמודד ברשימת מרצ לכנסת



"אני עלי סלאלחה, בן 66, מחנך ומנהל קרוב ל-40 שנים. הצלחתי להביא את בית ג'אן, יישוב דרוזי קטן מהגליל, מ-13% זכאות לבגרות ל -100% ולהפוך ליישוב המצטיין בישראל בחינוך. זאת מבלי לוותר על אף ילד ומבלי להנשיר אף ילד. קידמנו את החלשים ואת החזקים".


 


"תפישת עולמי החינוכית אומרת שאין קסמים, אלא אחריות ומנהיגות. את הנחישות שלי והיכולת להביא תוצאות אני מתכוון לרתום לטובת עם ישראל ולטובת בני המיעוטים. הצטרפתי למערכת הפוליטית בגלל חוק הלאום. אני מאמין שמדינה שמוציאה 20% מאזרחיה מחוץ למחנה היא מדינה שדרוש בה תיקון עמוק".
מדוע לבחור בי? "על מתפקדי מרצ מוטלת האחריות לוודא שדווקא בני המיעוטים לא יישכחו ולא יוצאו מהכנסת. דווקא אחרי שאיוב קרא הפך להיות לא רלוונטי בליכוד, אני מקווה להיות הח"כ הדרוזי הראשון במרצ ולהיאבק בחוק הלאום הפוגעני, למען חינוך איכותי ומכיל, ולמען צמצום הפערים הבלתי נתפסים בין המרכז לפריפריה". 
מה שלא יודעים עלי: "אני המנהל הראשון שהצליח להביא לימודי מדעים ותיאטרון למגזר הלא היהודי. היום יש בין הבוגרים שלי רופאים, אקדמאים, מפקדים, מהנדסים, סטודנטים ומנהלים".