תיעוד וידאו חדש שפורסם היום (ראשון) חושף לראשונה כיצד בשנת 2015, בהיותו ראש העיר ירושלים וממרחק של מטרים בודדים הכריע ניר ברקת מחבל שדקר יהודי בכיכר צה"ל בעיר, יחד עם המאבטח שלו, אסף נעמני.



הסרטון צולם ממצלמת מונית שעצרה ליד הרכב של ברקת, בזמן שמחבל דקר את אברהם גולדשמידט, בחור חרדי שנפצע באורח בינוני, וניסה לדקור אותו פעם נוספת. בניגוד לכל הפרוטוקולים בעולם שקובעים כי בזמן אירוע שכזה על אישיות מאובטחת לברוח ולתפוס מחסה, פעל ברקת בניגוד לכללים ולמצופה ממנו.



בסרטון נראה ברקת מזנק ראשון מהרכב, לפני המאבטח שלו, מה שגרם למחבל להירתע לאחור. הנהג שנמצא משמאל ניסה למנוע מברקת להסתער על המחבל, אך ברקת, ששירת כמ"פ בצנחנים ואף נפצע קשה במלחמת לבנון הראשונה, איגף את המחבל, יחד עם הצוות שלו, וזינק עליו עד שהוא נוטרל.


בזמן שהמאבטח של ברקת נשאר עם המחבל המנוטרל, מיהר ברקת לטפל בבחור הפצוע עד הגעת כוחות ההצלה למקום. בשנת 2016 גזר בית המשפט על המחבל 18 שנות מאסר בפועל, 21 שנות מאסר על תנאי וכן פיצוי כספי על סך של 100 אלף שקלים לבחור שפצע.



ניר ברקת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ניר ברקת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ברקת, שמתמודד לפריימריז ב"ליכוד" שייערכו ב-5.2.19, הגיב על חשיפת הסרטון: "התיעוד מספק זווית ייחודית להשתלטות על מחבל שפל, שניות אחרי ניסיון הרצח בכיכר צה"ל.‬ ‫המחבל נשפט ונאסר ל-18 שנים.‬ בניגוד לעולם ולטבע האנושי בו אנשים בורחים מזירת הפיגוע, כאן בישראל אנחנו קמים ומסתערים כדי לעצור את הטירוף והמוות. ‬שמח על הזכות העצומה שנפלה בחלקי - להציל נפש אחת מישראל ולהעביר מסר חשוב לדור הצעיר", אמר ברקת.