האם זהו סופה של מפלגת העבודה? הסקרים האחרונים לא מחמיאים למפלגת העבודה, שיורדת בעקבות כניסת בני גנץ לפוליטיקה ל-5-6 מנדטים בלבד. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה התראיינה היום (חמישי) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והגיבה על המצב בסקרים ועל הסיכוי לחיבור עתידי עם מפלגת מרצ: "אני לא פוסלת חבירות כדי להגביר כוח פוליטי". 



כשבן ואריה שאלו את יחימוביץ' מי אשם במנדטים הנמוכים שמקבלת המפלגה בסקרים, אמרה חברת הכנסת כי "גם אני בהיותי פוליטיקאית הייתי בסיטואציה גרועה יותר בשנת 2009 כשברק היה יו"ר מפלגת העבודה. אז עמדנו על 4 מנדטים בסקרים לתקופה ארוכה. אפילו היה סקר בו לא עברנו את אחוז החסימה. חברי הטובים אמרו לי שאין לי מפלגה. שאני חייבת להתפלג ואז להתמודד. לא עשיתי את זה וכל השאר היסטוריה. אני לא מנסה לייפות את המציאות אני לא מאושרת מהסקרים, אך היו דברים גרועים יותר".



זה הפיך?


"כן. בערב בחירות דברים קורים במהירות מסחררת. אני עצמי הייתי בדרמות שכאלה לטוב ולרע. בבחירות 2013 הסקרים ניבאו לי שוויון עם נתניהו וסיימנו בסוף עם 15 מנדטים אחרי הכניסה של לפיד והשילוב של ביבי עם ליברמן. אני מאמינה שבהתנהלות נכונה נחלץ מהמשבר הזה".



אני די מסכים שיש לכם שורה מצוינת של ח"כים, אבל למה להעלים את גבאי בקמפיין?


"אין שום החלטה שכזו, אף אחד לא מנסה להעלים את גבאי אך רוצים להראות גם את הנבחרת המצוינת שלנו. יש אנשים בולטים ופופולריים במפלגה וזו חוזקה שלנו. יהיו פריימריז ב-11 בפברואר, יש מפלגות שעוד יש להם דבר כזה".



איך בונים קמפיין במה שנראה כמו קרב בין גנץ לנתניהו?


"קודם כל לא להרוג אחד את השני, אלא לפרגן אחד לשני וליו"ר המפלגה שלנו. אם לא נהיה תלויים זה בזה נהיה תלויים זה לצד זה".



אמרת זאת לאיתן כבל?


"הוא מבין את מה שאני אומרת ושותף לזה, שנית הוא שותף שלי ואני תומכת בו. אני חושבת שכבל סיים קדנציה מזהירה כיו"ר ועדת הכלכלה ואני מתכוונת להצביע לו בוודאי".

ראינו ראיון שלך בו את מודה שניסיתם לקרוא לחיבור עם גנץ אך הוא לא מעוניין בכם.


"אני בעצמי קראתי לגנץ לחבור למפלגת העבודה. חלק מהתהליך היה גלוי. חשבתי שזה מקומו, והיו מאמצים מאוד כנים של גבאי וח"כים נוספים להביא לחיבור בינינו לבינו. זו העובדה. אני מצפה ממנו לכל הפחות לא לקחת את הקולות מהגוש כדי להעניק אותם במתנה לבנימין נתניהו ולהצטרף לממשלתו".



הוא אמר שמגוחך לשבת עם מי שיוגש נגדו כתב אישום.


"עד הגשת כתב האישום יש לנו עוד זמן בגלל השימוע ומרחב תמרון גדול בנוגע למילה 'מגוחך'".

בני גנץ. צילום: גיל יערי, פלאש 90


מה הפך את העבודה, המפלגה שהקימה את ישראל, לרדיואקטיבית?


"יש את הרצון הזועק לשמיים של גנץ לא להיחשב שמאל ולא לצבוע את עצמו בשום צבע מאפיין. מפלגה שיש בה את צביקה האוזר, שהוא אדם שאני מכבדת אותו, אך הוא ימני מובהק. המפלגה שלו בורחת כמו מאש משלום וגישה סוציאל-דמוקרטית. מכיוון שאנחנו מפלגה מאופיינת ומזוהה, מפלגה שמטשטשת עמדות לא רוצה להתחבר למפלגה שכמונו. אנו לא מנסים למצוא חן בעיני מישהו אלא לחדד את הערכים שלנו".



יכול להיות שאחרי שאת מבליטה את כל ההבדלים בין הימין והשמאל יהיה איחוד עם מרצ?


"הרעיון הזה צף ביומיים האחרונים כהרהור. אני אף פעם לא פוסלת חבירות כדי להגביר כוח פוליטי ולכן כשהרצוג עשה את המהלך עם ציפי לבני זה היה נכון, למרות שזה לא היה קל לי לעיכול מבחינה אידאולוגית, אבל הבנתי שלפעמים צריך לעשות חיבורים כדי להשיג כוח. מהכלל אל הפרט יש מבחן אחד, המבחן הפוליטי - האם השלם גדול מסך חלקיו. אני חוששת שבמקרה הזה לא. אני חושבת שאנחנו קשים לעיכול לחלק ממצביעי מרצ ולהפך".



את חוששת למרות מה שאמרת קודם שאולי אנחנו בעידן בו יוחלט שזו סופה של מפלגת העבודה?


"אני לא מאמינה בזה בכלל. אני מאמינה בחשיבות של מפלגת העבודה, ואני בטוחה שהתוצאה בסקרים לא תהיה התוצאה בקלפי".