לאחר ההחלטה למנות את הרב רפי פרץ ליו"ר הבית היהודי, התייחס היום (שני) בצלאל סמוטריץ', מי שנבחר לראשות האיחוד הלאומי האמורה להתאחד ביחד עם הבית היהודי לרשימה משותפת, לשאלה מי יעמוד בראש הרשימה והאם עוצמה יהודית תהיה חלק מהאיחוד הזה. "דיברתי עם הרב רפי פרץ וברכתי אותו אמרתי לו שאני שמח מאוד מאוד על הבחירה בו ואני משוכנע שהשותפות בינינו תניב פירות טובים לציונות הדתית ולפוליטיקה הישראלית בכלל", אמר סמוטריץ' בראיון לגל"צ, "פתחתם קודם בשידור הפייסבוק של ראש הממשלה זה בדיוק ההבדל בין לעומתיות ושלילה לבין חיוב וחיבוק ואהבה וכמובן ערכים. אני משוכנע שהרב רפי ואני עם עבודה משותפת נצעד קדימה את הציונות הדתית". 

לגבי השאלה מי יהיה בראש הרשימה המשותפת במקרה של איחוד אמר סמוטריץ' כי "זאת אחת השאלות שנצטרך לברר, מי יהיה המוביל, אבל אני בטוח שגם אצל הרב רפי אין פה את העניין האישי או מפלגתי פוליטי ומי שיעמוד בראש זה מי שנחשוב ביחד שיביא את התוצאה הכי טובה בקלפי. קודם כל בציונות הדתית ואחר כך עם ציבורים אחרים שמזדהים עם הערכים שלנו".

"עוצמה לישראל". קרדיט: אלבום פרטי


בנוגע לעצם האיחוד בין הרשימות אמר יו"ר האיחוד הלאומי כי "אני חושב שגם אצלי וגם אצל הצד השני וגם אצל רוב הציבור, יש רצון. היו תוצאות מצוינות בשתי קדנציות והישגים גדולים בקדנציה האחרונה. יש מכנה משותף רחב, יש ניואנסים, לא חייבים לחשוב אותו דבר בהכל".

שם נוסף שעלה כמועמד לחיבור לרשימה המשותפת הוא 'עוצמה לישראל' של איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין ומיכאל בן ארי. "אני אומר גם היום שאנחנו פתוחים לכל חיבור", אמר סמוטריץ', "אני קורא לראש הממשלה לנהוג באחריות ולחבר אליו את כחלון שלא עובר את אחוז החסימה ויכול לאבד מנדטים יקרים לליכוד ואני קורא לו גם לשקול ברצינות לחבר אצלו לבלוק טכני את עוצמה לישראל. אם בליכוד יש את צחי הנגבי מצד אחד ואורן חזן מצד שני אין סיבה שלא יהיה אצלו גם את עוצמה לישראל. איתמר בן גביר איש נהדר גם חה"כ לשעבר בן ארי". 
סמוטריץ' המשיך ואמר כי "יש לי המון הסכמות איתם וגם חילוקי דעות. האידאולוגיה הימנית שלהם מקובלת עלי בחלקה. יש לי בעיות עם הסגנון, אני חושב שההתנהלות שלנו בדרך כלל יותר חיוביות. רוצים להיות בקואליציה, יש לנו ערכים של אהבה וחיבור, הם מתנהגים קצת אחרת ולכן הדנ"א של הליכוד יותר מתאים להם. אפשר היה לראות את זה בשידור של ראש הממשלה אתמול בלילה. אני חושב שהתרבות הפוליטית של הציונית הדתית קצת אחרת ושל הליכוד יותר מתאימה ובלוק טכני ימנע איבוד קולות לימין. אנחנו לא פוסלים איחוד עם עוצמה לישראל. אנחנו חושבים שתוצאה יותר טובה לגוש זה איחוד עם הליכוד. ראש הממשלה צודק והאחריות שהוא מבקש לגלות בגוש הימין היא נכונה ולכן טוב יעשה עם ישלב גם את כחלון וגם את עוצמה יהודית. אנחנו נהיה מפלגה ציונית דתית הנאמנת לערכים שלנו".