לאחר הסערה שעורר בעקבות התבטאותו מוקדם יותר, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם מנסה לצמצם נזקים. כזכור, אמסלם דיבר ברדיו דרום על מסיבת הפרידה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מצה"ל. "ראיתי גם את הפרצוף המתחסד והצדקן וגם חלק מהמילים שהוא אמר. כשהוא השתחרר מצה"ל הוא עשה לעצמו מסיבת סיום ב-600 אלף שקל מכספי הציבור והמסים", והוסיף לאחר מכן: "כאילו הרמטכ"ל הוא איזה אוטיסט, לא מעניין אותו כלום, לא מבין כלום. 600 אלף שקל מסיבת סיום".
בעקבות הזעם על דבריו, פרסם אמסלם התנצלות בחשבון הפייסבוק שלו, וציין כי לא הייתה לו כוונה לפגוע. "כמה פעמים יצא לכם לומר בחיים, מה אתה נכה? אתה עיוור? אתה אוטיסט? הרי זה דברים שכמעט כולנו אומרים בחיי היומיום ועדיין אין לאף אחד מאיתנו שום כוונה לפגוע חס וחלילה באוכלוסיות האלו. לצערי הרב, תקופת בחירות היא תקופה רעה ומכוערת שמוציאה רפש עצום, אבל בעיקר ניצול ציני של אנשים קטנים שלא רואים שום דבר בעיניים מלבד קולות. אמרתי בטעות אני מודה, את המילה אוטיסט וכל אחת ואחד מכם בטח יודעים שלא הייתה לי שום כוונה לפגוע, לא בבת של אותו יאיר לפיד, לא באחותי הקטנה שלצערי הרב גם נמצאת בקטגוריה דומה ולא באף אחת ואחד שסובלים מליקוי כזה או אחר". אמסלם צירף בפוסט שפרסם תמונה שלו עם ילד במוסד שלוה, המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות".
עוד הוסיף יו"ר הקואליציה: "אני מתמודד עם הכאב הזה מבית ומכיר את הנושא מקרוב והניצול הציני הזה שכל מטרתו היא קולות בלבד זה משהו שמצער ומכאיב לי במיוחד. במשך שנים רבות אני פועל למען האוכלוסיות המוחלשות, מי שמכיר אותי יודע על הקרבה הגדולה שלי למוסד שלווה בירושלים שהוקם על ידי קלמן ומלכי סמואלס שאותם אני מלווה כבר כמעט 20 שנה ומסייע להם בכל תחנה אפשרית כדי להקל על פעילותם. בכנסת הנוכחית העברתי מספר תקנות וחוקים כדי לסייע ולהקל על האוכלוסיות האלו ואף הורדתי את תשלום הארנונה לכל המוסדות המתנדבים כדי שיעסקו בדבר העיקרי שהוא הטיפול המסור באנשים ולא בגיוס כספים לתשלומי מיסים. לפעמים קורה שאנחנו מתבטאים במילים פחות מוצלחות, אבל לנופף בזה כדי להצליח ליצור שנאה וקיטוב למטרת איסוף קולות זה מעשה בזוי בעיניי. הנושא הזה חונה אצלי בבית ומעולם לא הייתי מעז לפגוע באף אחת ואחד מהאנשים המיוחדים האלו. בכל מקרה, חשוב לי שתדעו שממש לא התכוונתי לפגוע, אבל אם זה קרה, אני מתנצל מעמקי נשמתי. סליחה".

 
כאמור, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף מוקדם יותר את אמסלם בעקבות דבריו. המתקפה של הליכוד על בני גנץ נמשכת. היום (שני) התראיין יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם ברדיו דרום ודיבר על מסיבת הפרידה של הרמטכ"ל לשעבר מצה"ל. "ראיתי גם את הפרצוף המתחסד והצדקן וגם חלק מהמילים שהוא אמר. כשהוא השתחרר מצה"ל הוא עשה לעצמו מסיבת סיום ב-600 אלף שקל מכספי הציבור והמסים. אמרתי לעצמי שאם ראש הממשלה היה עושה מסיבה ב-6,000 שקל, כבר היו שולחים כמה אנשים לחקור אותו".