סיכוי מחודש לשרן השכל להתברג ברשימה? הלוביסטית קרן ברק נבחרה למקום ה-25 ברשימת הליכוד, מקום זה המשוריין לנשים חדשות על פי תקנון הבחירות של המפלגה. במקום ה-26 נבחר ד"ר שלמה קרעי מטעם מחוז נגב. ח"כ מיקי זוהר נבחר למקום ה-27, והוא סגר את מועמדי הרשימה הארצית במקומות ריאליים. בהמשך הרשימה, על פי התקנון, משוריינים 10 מקומות למחוזות השונים ולנשים חדשות. מקום 37 חוזר להיות משבצת של מועמדי הרשימה הארצית, ואליו הגיעה ח"כ שרן השכל.



אלא שלכאורה על פי תקנון הבחירות כי יש לבטל את השריון הקבוע לנשים במקום ה-25. אתי עטיה, נציגת מחוז דן, נבחרה למקום ה-22. סעיף 17 לתקנון הבחירות קובע כי "במקרה שבו תיבחר מועמדת במסגרת מחוזות הבחירה לפני המקום ה- 25 ברשימה, לא תבוטל הבטחת הייצוג למועמדת במקום ה-31 ברשימה". הפרשנות המתבקשת של הסעיף היא שהבטחת הייצוג למועמדת במקום ה-31 לא תתבטל אך הבטחת הייצוג למועמדת במקום ה-25 כן תתבטל.



משמעות מהלך זה היא שמיקי זוהר יקודם ממקום מס' 27 למס' 25, ושרן השכל תתפוס את מקומו ותקפוץ 10 מקומות קדימה. הקפיצה של שרן השכל למקום ה-27 צפוי לסכל גם את בחירתה של המועמדת קטי שטרית שנבחרה במקום ה-31 המשוריין לנשים חדשות.



תקנון הבחירות קובע כי השריון במקום ה-31 יתבטל במקרה שנבחרו ארבע נשים במסגרת הרשימה הארצית עד המקום הזה. קפיצת ח"כ השכל למקום ה-27 תצטרף לשלוש חברות כנסת נוספות: מירי רגב (6), גילה גמליאל (10) וציפי חוטובלי (16).



מקורבים לח"כ השכל מסרו למעריב אונליין: "אם הסעיף בחוקה לא ייושם, תהיה עתירה לבית הדין".