סקר המנדטים שפורסם השבוע לאחר הפריימריז במפלגת הליכוד חשף שמפלגת "גשר" בראשות אורלי לוי-אבקסיס זוכה ב־2.8 אחוז ולא עוברת את אחוז החסימה. לוי-אבקסיס שוחחה היום (חמישי) עם בן כספית ורוני בר און ב-103FM על ההכנות לבחירות הקרובות וחשפה האם ציבור הבוחרים שלה זוכר חסד נעורים לאביה, והאם קיים סיכוי לאיחוד עם בני גנץ.



"אני מסתובבת בכל הארץ. יש לנו מטות גם בערים וגם במושבים ואלפי מתנדבים וזה מחמם את הלב. אנחנו מפלגה דלת תקציבים אך מלאה בהרבה אנשים טובים שרוצים לעשות הרבה יותר טוב במדינה וחושבים שהחיים שלנו לא מספיק מעניינים את נבחרי הציבור שלנו. הם לא דנים על מצב הבריאות שקרס, על מצב החינוך שבקריסה, מצב הרווחה והחיים של האנשים שאם אינם ממקמים את עצמם בין ימין לשמאל נחשבים ללא קיימים. מבחינתי הם קיימים וגם הבעיות שלהם קיימות - מישהו צריך לפתור את זה".



בחרת את שם מפלגתו של אביך, את מרגישה את האהבה כלפי אביך בשטח?


"אין לך מושג כמה. אנשים רואים במפלגה שלי כתיקון למה שלא התקיים אז וזה מאוד מחזק. ראינו את הפריימריז של הליכוד. בכל אותה רשימה של הליכוד לא ראיתי את הנושאים החברתיים מככבים, לא את חברי הכנסת החברתיים ולא את האנשים מהפריפריה. פעם זה היה נוכח בכל מצע והלך יחד עם תפיסת הימין. בשורה התחתונה אלו שנותנים בדרך כלל את המנדט למפלגה נזרקו הצידה".



היה לנו בקדנציה האחרונה שר אוצר חברתי שנשלח על ידי שכבות מסוימות וניסה לספק את הסחורה. לא טעית כשחשבת שיש מקום לעוד מפלגה חברתית? הסקרים מראים שהמנדטים מתחלקים ביניכם.
"הסקרים לא רק שמראים שאני לא עומדת על גבול אחוז החסימה אלא גם מצביעים על יציבות. שנה וחצי עבדתי בשטח ויש לי אנשים שרוצים להתייצב ומתנדבים באלפים. בוודאי שכחלון הגיע מהמקום החברתי ואני מאמינה שהוא השתדל מאוד בתפקידו אבל במבחן התוצאה זה לא עבד. לא הוזרמו כספים למערכת הבריאות, לא נלקחו תוכניות בחשבון והכל קורס. ברווחה הכל קרס מזמן, לא הזרימו כסף ולא מצאנו פתרונות".





לוי-אבקסיס המשיכה: "כשהיו הסכמים קואליציונים קיצצו תקציבים במערכת החינוך והרווחה. התוכנית למניעת זיהומים בבתי החולים נתקעה בגלל אותם קיצוצים. אנחנו עומדים בפני שוקת שבורה כי אין תוכניות אמיתיות ומתוקצבות. למה? כי זה לא מעניין את הנבחרים. כי מי שנמצא במשרדים לא אוהב את המשרדים בהם הוא נמצא. כולם רוצים להיות שרי ביטחון במקום לדבר על החיים של האנשים. אנחנו נביא רשימה שתעבוד בשביל האנשים".



גם דוד לוי החברתי רצה להיות שר חוץ.


"ממש לא נכון. אבי רצה להיות שר אוצר גם כשאחרים פחדו. אנשים חושבים שחברתי זה לא כלכלי אבל זה בדיוק ההיפך. כשתפתור את הבעיות החברתיות תוכל להגדיל את העוגה ולחלק אותה אחרת".



מי האנשים שבאים איתך?


"בשבוע הבא אציג את השמות של האנשים שעשו דבר או שניים בחייהם ויש להם מה להפסיד מהכניסה שלהם לפוליטיקה".



גנבו לך היום שם - אלונה ברקת.


"אין ספק שהיא דמות נשית חיובית שעשתה כמה דברים. אני תוהה מה יהיה הקו המאחד ומהי תפיסת העולם שלה. אני מאמינה ששוק חופשי הוא טוב לציבור וטוב לאזרח. הוא מביא לתחרות והורדת מחירים. יש תחומים מסוימים שאנחנו לא יכולים להשקיף עליהם מהצד ולומר שמדובר בחוקי הג'ונגל והחזק ישרוד. אנשים לא שורדים בבתי החולים, לא שורדים ברווחה, הזוגות הצעירים לא יכולים להשיג דירה כי אין להם הון עצמי ואנחנו שולחים אותם לרכוש כסף בשוק השחור עם ריבית גבוהה. אנחנו משלים את הציבור לגבי מערכת הבריאות ושולחים אותם למערכת הבריאות הפרטית".



בואי נדבר פוליטיקה, גנץ מחכה לטלפון ממך. אין לו מישהו חברתי, אין לו מי שידבר בלהט שלך בנושא. את אישה מזרחית עם ניסיון אדיר והכל לפי הספר.


"בסופו של דבר השאלה היא לא החיבור לשם החיבור. אני יודעת שהציבור מצפה לחיבורים אך הוא צריך לבוא מתוך אג'נדה ודרך. בשבוע הבא יהיו לנו בשורות אמיתיות כשנציג את הרשימה שלנו".



הסיכוי לאיחוד עם גנץ הוא גבוה, נמוך או אפסי?


"הקמתי את גשר מאפס והעשייה שלה תעמוד למבחן הציבור. אם הייתי רוצה לדאוג לאזור הנוחות שלי הייתי יכולה להיות משוריינת במקומות שונים. אני חושבת שבאופן עצמאי נביא את התוצאה הטובה ביותר. חיבור לשם החיבור לא נותן הרבה. בעזרת השם, נביא בשורה לישראל".