בדרך לאיחוד מפתיע? מקורביו של חבר הכנסת אורן חזן, שהגיע למקום לא ריאלי בפריימריז בליכוד שנערכו ביום שלישי האחרון, פנו היום (חמישי) למפלגת עוצמה יהודית על מנת לבחון ריצה משותפת בבחירות הקרובות. בעוצמה יהודית אישרו את הפרטים, ואמרו כי הם שוקלים את ההצעה. גורמים במפלגה אמרו כי "מתוך אחריות לקולות הימין האידאולוגי, ובשונה מגורמים מסוימים המעדיפים להתעלם מהאחריות לעשרות אלפי קולות העשויים לרדת לטמיון ובכך לחזור על האסון בשנת 92' ולהביא להמלכתה של ממשלת שמאל, אנו בוחנים אופציות רבות שיגדילו את קולות המחנה הלאומי ויכניסו לכנסת הקרובה עוצמה יהודית חזקה שלא תתפשר ולא תגמגם, ותגרור אחריה כנסת שלמה ימינה".



עם זאת, למהלך שכזה תהיה משמעות רחבה יותר במפה הפוליטית של הימין הקיצוני, מכיוון שהוא עלול למנוע מעוצמה יהודית להתאחד עם המפלגות האחרות בגוש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, וזאת מכיוון שאם יתפצל ח"כ חזן מהליכוד, ללא הסכמת המפלגה, הוא ייחשב כח"כ פורש, ולא יוכל להתמודד בבחירות ברשימה הכוללת חברי כנסת מכהנים, מצב דומה למצבה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שמפלגתה "גשר" לא יכולה להתאחד עם מפלגות מכהנות.





גורם בעוצמה יהודית ששוחח עם מעריב, אישר את הפרטים וכי איחוד עם חזן יכול למנוע מהמפלגה לעבוד עם גורמים נוספים במערכת הפוליטית. הגורם ציין כי מדובר בשלב גישושים התחלתי, והוסיף כי למרות שהוא אישית מעריך את חבר הכנסת, ישנם כאלה שלא מאמינים ששילובו של חזן ברשימת עוצמה יהודית יהיה מהלך נכון. עוד אמר הגורם כי בכוונת המפלגה לקיים סקרים לפני קבלת החלטה.