בעבודה יתקיימו היום (שני) פריימריז המוגדרים על ידי בכירים במפלגה כ"להיות או לחדול". זאת על רקע הסקרים הצופים למפלגה 5 מנדטים בלבד, שפל של כל הזמנים. על מקום ברשימה לכנסת ה־21 מתמודדים 44 מועמדים, בהם הח"כים עמיר פרץ, איציק שמולי, סתיו שפיר, עמר בר־לב, רויטל סויד, מיכל בירן, שלי יחימוביץ', יוסי יונה, מרב מיכאלי, משה מזרחי, סאלח סעד, איתן כבל, לאה פדידה ונחמן שי.

הקרב צפוי להיות אכזרי במיוחד, משום שבחמישייה הראשונה ישנם למעשה רק שלושה מקומות פנויים, שכן יו"ר המפלגה אבי גבאי, המוצב במקום הראשון, אינו עומד לבחירה. המקום השני שמור לשריון של גבאי ואילו המקום הרביעי שמור לאישה. גם המקום העשירי שמור לשריון של גבאי, ואילו המקום ה־11 משוריין למזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני.
בימים האחרונים הופצו בקרב פעילי העבודה רשימות מומלצים שונות מטעם קבוצות כוח וחוגים במפלגה. כך למשל, חברי "חוג החברים של תלמה" ו"מהפך בשביל ישראל", התומכים בגבאי, הפיצו הודעה שבה נאמר כי הח"כים עמר בר־לב, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר צריכים להיות בראש הרשימה. עם זאת, הם קוראים לתמוך בשישה מועמדים חדשים: אילן לדרר, יועצו של גבאי המתמודד על משבצת הקיבוצים, אמילי מואטי, הנריקה צימרמן ושאדי קבלן, הנתמכים על ידי גבאי, וכן ברב גלעד קריב וברן שוסטרמן, המתמודד על משבצת המושבים.

ח"כ איציק שמולי, שלפי ההערכות יזכה באחד המקומות הגבוהים, פנה לגבאי וביקש שלא יפרסם רשימת מועמדים משלו. מלשכת גבאי נמסר כי ההמלצות שפורסמו אינן מטעמו.
לקראת הפריימריז אמר ח"כ איתן כבל: "ההצבעה מחר היא קרב הישרדות פוליטית עבורי. אני נלחם על חיי הפוליטיים".
בינתיים מתנהל בעבודה ויכוח על ההצעה לחבור למרצ כדי להגדיל את הסיכוי בבחירות. את היוזמה מוביל ח"כ יוסי יונה. יחימוביץ' אמרה כי היא תתמוך בהצעה כזו רק אם יתברר שהחיבור יהווה מכפיל כוח.
הח"כ לשעבר מיכאל בר זוהר, העומד בראש הזרם המרכזי - החוג הגדול ביותר בעבודה, דורש מהמועמדים בפריימריז להתחייב לא להוביל לאיחוד עם מרצ. "אנחנו מפלגת שמאל־מרכז שתפיסותיה הביטחוניות־מדיניות רחוקות מאלה של מרצ", הוא טוען. "מיזוג עם מרצ יחייב אותנו להסכים, או לפחות להשלים, עם ססמאותיה ועמדותיה, ובכך לנטוש את הדרך הבן גוריונית, אשר לצד מדיניות חברתית מעמיקה הניפה גם את דגל הביטחון הכולל עמדות מדיניות וביטחוניות אקטיביסטיות". בסביבתו של גבאי, המתנגד לאיחוד עם מרצ, משוכנעים כי לאחר הפריירמיז יתייצב ויתחזק מעמדה של העבודה בציבור והיא תעלה בסקרים. 
בעבודה מתכוונים לערוך טקס מרשים של הצגת הרשימה לכנסת לאחר הפריימריז.