ח"כ אורן חזן (ליכוד) תקף היום (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת בנו יאיר בשני ראיונות שהעניק לתקשורת. חזן, שלא נכנס למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, האשים את ראש הממשלה בהתערבות נגדו בפריימריז המפלגה, ביקר את מדיניותו הביטחונית וכינה את בנו "עכבר מקלדת וילד כאפות". 

"ראיתי אתמול אלפי יהודים זועקים את כאבה של משפחת אנסבכר ואת אוזלת היד של הממשלה שממשיכה לסתום את הפה, וכנראה שראש הממשלה נתניהו עדיין לא הבין שאי אפשר לחסל טרור בציוצים בטוויטר מבלפור", אמר חזן בראיון לשרון גל ברדיו גלי ישראל.

חבר הכנסת האשים את נתניהו בתוצאה המאכזבת בפריימריז: "מה שקרה זה מאוד פשוט: מצד אחד לא הייתי אצל הדילרים והמאכערים והעסקנים, והייתה גם התערבות של ראש הממשלה שביקש למחוק אותי מהרשימה, כי כשיש בית מלוכה, אני אמנם לא נסיך, רה"מ חושב שהוא מלך וכאשר מישהו ממרה את פה המלך וקורא לו לצאת לנבצרות ואומר לו שהוא טועה, ומפציר בו לרדת ולחבק את תושבי הדרום". 
"לתוך תנועת הליכוד נכנסו מהדרך הראשית אלפי ליכודניקים חדשים, אנשי שמאל, שהשתלטו על התנועה ובסוף אם תיקח את הגוש שהם הביאו - 9,000 קולות, ותוריד אותם מאמיר אוחנה ומשרן השכל ומיהודה גליק ומנורית קורן - בסוף הם הכתיבו את רשימת הליכוד", אמר. "הרי מירי רגב אם לא הייתה רשימת חיסול של הליכודניקים החדשים, הייתה נבחרת מקום ראשון ברשימה. אל תשכח את זה, הרי תיקח מיולי אדלשטיין, מישראל כ"ץ מניר ברקת, ומגדעון סער וגם מגילה גמליאל 9,000 קולות - העשירייה הראשונה של הליכוד נראית אחרת לגמרי". עם זאת, יש לציין כי אמיר אוחנה לא היה ברשימת המומלצים של הליכודניקים החדשים. 


יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90
יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90

 
"אתה יודע שקיבלתי שיחות טלפון ממחבלים בכלא שאמרו לי 'אתה כבר לא תצחק עלינו, אנחנו חוגגים היום', הרי מי הפסיד מזה שלא נבחרתי?", הוסיף חזן. "במשפחת נתניהו הקימו חמ"ל של ממש כדי למנוע את כניסתי לרשימה. אני מודה שחשבתי שאהיה חזק יותר מזה, אבל כשיושב ראש חשוב ומקבל שיחת טלפון מרה"מ שאומר לו 'תוריד את אורן חזן מהרשימות שלך', אתה חשוב שהוא יתמוך בי? כשהאצבע על הברז התקציבי נמצאת אצל רה"מ?". 

כשנשאל אם יצביע שוב לליכוד בבחירות, אמר: "יש אסופה של פחדנים ברשימת הליכוד שכולם מחכים לסוף עידן נתניהו כדי להתמודד, לצערי היחיד שיכול היום להנהיג את המדינה זה רה"מ נתניהו. אבל דברים יכולים להשתנות, אם רה"מ יעמוד מול כתבי אישום על שוחד, אנחנו לא יכולים להפוך למדינת עולם שלישי".  
 
"עכבר מקלדת"
 
בראיון לרדיו דרום אמר חזן על יאיר נתניהו: "כשערבי רוצח יהודיה, ואני לא אכנס פה לתיאורים קשים, כמו שעושה עכבר המקלדת יאיר נתניהו, שבא ומספר תיאורים כאילו הוא יושב בחדרי החקירות והיה מוטב שישתוק, אלא אני אדבר רק על העובדה שערבי רוצח יהודיה". 
"הכל זה ענייני, כאשר עכבר מקלדת מצייץ וכותב ומתאר תיאורי זוועה ברשתות ופוגע בקורבנות, מישהו צריך להעמיד את הילד כאפות הזה במקום, ואני אומר לך שהדברים האלה לא תקינים", הוסיף חזן. "לא יכול להיות שמדינה שלמה צריכה לקרוא את התיאורים במקום להיות עסוקים בלחבק את המשפחה, לי זה כואב. לצערי מי שמוביל את זה זה עכברי מקלדת כמו יאיר נתניהו. ילדים קוראים את הדבר הזה, בעיניים דומעות. הוא לא בן אדם פרטי, בנו של רה"מ הוא לא בן אדם פרטי". מהליכוד נמסר בתגובה: "דבריו של אורן חזן משוללי יסוד, בוחרי הליכוד אמרו את דברם".