שר הפנים אריה דרעי נשא דברים הערב (ראשון) בכנס פתיחת קמפיין הבחירות של ש"ס ושלל קיום איחוד לרשימה משותפת עם יהדות התורה בבחירות הקרובות, זאת למרות משא ומתן ממושך בין הצדדים. "היה לנו שיתוף פעולה מדהים בקדנציה האחרונה עם יהדות התורה וזה יימשך גם בקדנציה הבאה. אני קורא מכאן לליצמן וגפני, בואו נכנס אחרי הגשת הרשימות את שלושת מועצות חכמי וגדולי התורה ונצא בקריאה משותפת לכל הציבור להצביע רק למפלגות החרדיות. הספרדים לש״ס והאשכנזים ליהדות התורה. ככה נמקסם את הכוח", אמר דרעי.



דרעי תקף בנאומו את ח"כ יאיר לפיד ואמר: "לפני ארבע שנים היה אדם בשם יאיר לפיד שרצה לשקם אותי. אני רוצה לספר לך לפיד מה נהיה עם השיקום שלי. לקחנו 650 מליון שקלים והורדנו את מחירי התחבורה הציבורית. אז אמנם הציבור שלך לא נוסע באוטובוסים אבל הציבור שלנו כן. הישג אדיר היה השיקום שלך מר לפיד, ואני רוצה לומר לך, אולי תשקם אותי עוד ארבע שנים".
את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מי שנחשב מקורבו במערכת הפוליטית, תקף דרעי בנוגע לסוגיית פתיחת עסקים בשבת. ״יהודים רוסים קיימו את התורה במסירות נפש בברית המועצות וכשהייתה להם הזדמנות הם עלו לארץ ישראל, בשביל מה? בשביל ללכת ולפתוח חנויות באשדוד בשבת? זה היה החלום שלהם?"

צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני


עוד ציין דרעי כי ש"ס תשב בקואליציה בראשות נתניהו גם במידה ויוגש נגדו כתב אישום. "בנימין נתניהו היה שותף הגון, כנה, אנחנו הבאנו אותו להיות הממשלה הכי חברתית בישראל. הוא נתן לנו גב מלא וגיבוי מוחלט. לא חתרנו, לא תדרכנו, לא שמנו אולטימטומים. אמרנו מעל לכל במה נתניהו הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שיש. מי כמוני יודע מה עובר נתניהו ומשפחתו. אנחנו היינו הראשונים שהכרזנו שהוא יהיה ראש הממשלה והוא ימשיך לכהן כראש הממשלה כל עוד החוק מתיר לו וכל עוד שאין פסק דין חלוט. נקודה".